خارجی

معرفی جدیدترین بی ام و سری 2 ! BMW235 + آخرین تصاویر

بی ام و سری 2 گرن کوپه 2025 نباید کار کند. برخلاف سری 4 گرن کوپه، که پلتفرم سری 3 را می گیرد و آن را شیک تر می کند، سری 2 GC اساساً یک مینی کوپر در زیر آن است – جز یک نام با سری 2 کوپه اشتراکی ندارد.

همچنین خیلی جدید نیست. فاصله بین دو محور دقیقاً مشابه مدل خروجی است و زیر کاپوت همان موتورهای توربوشارژ (البته به روز) قرار دارند.

مشخصات خودروBMW M235 Gran Coupe
موتورTurbocharged 2.0-Liter Four-Cylinder 
توان295 اسب بخار
سیستم انتقال قدرت7 سرعته دو کلاچه
صفر تا صد4.7 ثانیه
وزن3,578 پوند
قیمت$50,675

با این حال، از پشت فرمان، کاملاً کار می کند. ارزان‌ترین مدل با برند M این خودروساز باواریایی با دینامیک رانندگی قوی، فضای داخلی متفکرانه و طراحی ظاهری جذاب، نقطه ورود ارزشمندی به خط تولید است. تنها مشکل سری 2 GC جدید – به خصوص مدل M235 که من رانندگی کردم – این است که قیمت آن تقریباً به اندازه چند BMW واقعاً خوب دیگر است. سری 2 گرن کوپه M235 از 50675 دلار شروع می شود.

M235 GC دارای یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با 312 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور به هر چهار چرخ است که نسبت به سری 2 GC فعلی ارتقا یافته است. این مدل تنها 302 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت در قوی ترین حالت خود داشت. موتور 2.0 لیتری با یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه جفت می شود.

متأسفانه، موتور 2.0 لیتری ارتقا یافته موتور الهام‌بخش خاصی برای دور زدن نیست – با وجود صدای موتور سنتز شده دلپذیر که به داخل کابین وارد می‌شود. این خودرو بسیار سریع از خط خارج می‌شود و منحنی گشتاور مسطح کانزاس را بین 1500 تا 4000 RPM حفظ می‌کند، که باعث می‌شود حداقل نسبت به 330i پایه احساس سرعت بیشتری داشته باشید. اما در عصر برقی شدن، سرعت 4.7 ثانیه تا 60 مایل در ساعت کمتر قابل توجه است.

گیربکس هفت سرعته دوکلاچه M235 نیز تیزتر از یک اتوماتیک معمولی نیست. برای استفاده از ماهیت سریع جابجایی DCT ها کمی تصفیه شده است. در کاهش دنده ها به شما ضربه ای وارد نمی کند و به نظر می رسد که هرگز عجله نداشته باشد. کشیدن دنده دنده باعث مکث می شود، سپس، بله، این دنده شماست، قربان. حداقل نرم و قابل پیش بینی است، اما با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته عالی BMW که منبع ZF است، قابل مقایسه نیست.

و سپس فیل در اتاق است. کوپه M240i با شش موتور مستقیم دارای 382 اسب بخار قدرت است و با انتخاب شما از نوع دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک ارائه می شود. به همان اندازه که چهار سیلندر GC مناسب است، نمی تواند شمع شمع شش سیلندر خطی کوپه را نگه دارد. همه می دانند که باواریایی ها بهترین شش های مستقیم را در جهان می سازند.

خوشبختانه، دینامیک رانندگی GC همچنان کلاسیک BMW است. این خودروساز شاسی را با فلز اضافی سفت کرد که با توجه به اینکه این خودرو یک مدل M کامل نیست، قابل توجه است.

سیستم تعلیق تطبیقی ​​نیز در سری 2 GC استاندارد است، مانند M-sports خارجی (اگرچه در اروپا اختیاری است). ترمزهای جلو بزرگ هستند و کالیپرهای چهار پیستونی در پشت چرخ‌های استاندارد 18 اینچی قرار گرفته‌اند. سایر تغییرات کوچک سخت افزاری نشان می دهد که اگرچه این M2 نیست، اما کاملاً شبیه به آن ساخته شده است.

رانندگی کوتاه من در یک مسیر آزمایشی صاف بود، بنابراین نمی توانم در مورد نحوه برخورد این ماشین با چاله ها و دست اندازهاها صحبت کنم – اما حداقل به صورت پویا، سیستم تعلیق عالی بود. سری 2 GC با اطمینان بین خطوط حرکت می کرد و به سختی بدنه آن چرخید. کاشته شده بود فرمان نتوانست همه چیزهایی را که می خواستم بدانم به من بگوید، اما وزن خوبی داشت و با کشش دلپذیری به مرکز برگشت. موتور با دور آزاد و دوکلاچه قابل پیش بینی هرگز در گوشه وسط خودرو ناراحت نمی شود و با اطمینان قدرت را به هر چهار چرخ کاهش می دهد.

در نهایت، هر چند، این قسمت دیگری است که ممکن است کسی کوپه سری 2 را ترجیح دهد. در حالی که M235 تا حد امکان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است، وقتی به آنجا می رسید چندان بازیگوش نیست. حتی با وجود قدرت در هر چهار چرخ، خودروهای مبتنی بر محرک جلو هرگز همان رنگ هیجان را ارائه نمی دهند، و این در اینجا صادق است.

با این حال، با کمال تعجب، استایل بیرونی کار می کند – چیزی که همیشه از BMW مدرن ارائه نمی شود. نمای جلو و عقب به طور همزمان تهاجمی و بدون بحث به نظر می رسند. توری های کلیه اندازه مناسبی دارند. بدن عمدا چین خورده و جذاب است. غلبه بر تناسبات کوتاه کلاهک هر خودروی مبتنی بر FWD یک چالش بزرگ است، اما باواریایی ها در اینجا کار بزرگی انجام دادند.

فضای داخلی M235 مسلماً بیشتر از بسیاری از BMW های مدرن می درخشد. Gran Coupe دارای تزئینات منحصر به فرد CNC آسیاب شده و تودوزی دست دوز رنگ M است که نسبت به قیمت آن قابل توجه است. سایر نکات متفکرانه، مانند یک قفسه کوچک برای قرار دادن آسان عینک در کنسول مرکزی، یک عنصر انسانی را به طراحی اضافه کرده است، که برخی از خودروهای دیگر این خودروساز به شدت فاقد آن هستند. همچنین در سرعت بزرگراه‌ها بی‌صدا است و لاستیک‌های پر از فوم صدای ناخوشایند جاده را جذب می‌کنند.

برای M235، همه چیز به قیمت برمی گردد – و این واقعیت که کوپه سری 2 وجود دارد. شما می توانید با قیمت 42775 دلار وارد یک GC غیر M سری 2 شوید. اما با شروع 50675 دلار برای M235، این مبلغ برای چیزی است که روی کاغذ فقط یک سطح از ارزان‌ترین خودرو در خط تولید BMW است. و تنها با چند هزار دلار بیشتر، می‌توانید یک خودروی اسپرت دو درب، شش خطی، عقب رانده کنید.

اشتباه نکنید، اما M235 Gran Coupe یک خودروی فوق العاده خوب است. قابل دسترسی است، ساکت است، دارای سیستم چهار چرخ متحرک است. این عابر پیاده ترین سکوی BMW است که به ارتفاعات جدید کشیده شده است. و به‌عنوان ورود به دنیای برند M این خودروساز، تصور اینکه ب‌ام‌و بتواند خیلی بهتر عمل کند، سخت است. حیف که وسیله نقلیه بسیار بهتری با همین نام وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا