خودرو خارجی

معرفی پژو 5008 هیبریدی و برقی ! + تصاویر

پژو ۵۰۰۸ نسل سوم، به بخش پررونق و شلوغ کراس‌اوورهای اروپا، از چندین جنبه، راه می‌یابد. این خودرو با پیشرانه‌ی تمام الکتریکی در دسترس است، اما همچنین می‌توانید این وسیله‌ی نقلیه‌ی خانوادگی سه ردیفی را با سیستم هیبریدی پلاگین‌دار نیز داشته باشید. به‌طور جایگزین، برند فرانسوی متعلق به استلانتیس، قصد دارد یک مدل هیبریدی ملایم و ارزان‌تر نیز بفروشد.

در واقع، ۵۰۰۸ جدید نسخه‌ی بزرگ‌شده‌ی جدیدترین مدل ۳۰۰۸ معرفی‌شده در سال ۲۰۲۳ است. این خودرو بر روی پلتفرم STLA Medium قرار گرفته و ابعاد زیر را دارد: طول ۱۸۸.۵ اینچ، عرض ۷۴.۴ اینچ و ارتفاع ۶۶.۵ اینچ، با فاصله‌ی محوری قابل توجهی برابر با ۱۱۴.۱ اینچ. یکی از مزیت‌های اصلی آن نسبت به تسلا مدل Y فروخته شده در اروپا، وجود ردیف سوم است.

تصور کنید که با وجود هفت صندلی، فضای زیادی برای بار باقی نمانده است، اما ۹.۱ فوت مکعب برای سفرهای کوتاه در شهر کافی است. در پیکربندی پنج صندلی، ظرفیت بار به ۲۶.۴ فوت مکعب افزایش می‌یابد. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید ردیف دوم را نیز تا کنید و ۶۴.۰ فوت مکعب فضای بزرگ ایجاد کنید.

در حالی که امروزه خودروهای SUV تمایل به داشتن خطوط سقف شیب‌دار دارند، پژو ۵۰۰۸ جدید شکل جعبه‌ای نسل قبلی خود را برای به حداکثر رساندن فضای داخلی حفظ می‌کند. این خودرو تا حد زیادی طراحی برادر کوچک‌تر خود، E-3008، را به ارث می‌برد، به‌علاوه نمایشگر ۲۱ اینچی یکسان که روی داشبورد قرار گرفته است. همچنین ۱۰ کنترل لمسی قابل سفارشی‌سازی وجود دارد که میانبرها برای دسترسی به توابعی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند را از کنسول مرکزی فراهم می‌کند.
مقرون‌به‌صرفه‌ترین نسخه با یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۲ لیتری مجهز به فناوری ۴۸ ولت نیرو خواهد گرفت. این موتور کوچک سه سیلندر، ۱۴۰ اسب بخار قدرت به چرخ‌های جلو از طریق گیربکس اتوماتیک دوکلاچه شش سرعته با موتور الکتریکی داخلی ارسال می‌کند.

اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، هیبرید پلاگین ترکیبی از یک موتور احتراق داخلی 150 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 123 اسب بخاری برای خروجی سیستم 195 اسب بخار است که از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته منتقل می‌شود. این خودرو الکتریکی هیبریدی پلاگین می‌تواند بیش از 50 مایل با نیروی برق طی کند قبل از اینکه موتور بنزینی از باک 15.8 گالنی سوخت استفاده کند.
سپس مدل کاملاً الکتریکی E-5008 با پیکربندی‌های مختلف در دسترس است. نسخه‌های تک موتور و محرک چرخ جلو با 210 اسب بخار و 228 اسب بخار عرضه می‌شوند، هر دو گشتاور لحظه‌ای 254 پوند فوت را ارائه می‌دهند. با ارتقا به مدل دو موتور و محرک چرخ چهار، خروجی ترکیبی آن 318 اسب بخار است.
با انتخاب مدل محرک چرخ جلو، پژو باتری 73.0 کیلووات ساعتی نصب می‌کند که برای 311 مایل مناسب است. بسته بزرگ‌تر 98.0 کیلووات ساعتی به معنای توقف کمتر در ایستگاه شارژ است، زیرا برد به 410 مایل افزایش می‌یابد. نسخه دو موتور و محرک چرخ چهار، باتری بزرگ‌تری دریافت می‌کند، اما راندمان به دلیل وزن بالاتر خودرو کاهش می‌یابد.
این باتری‌ها برای هشت سال یا 100000 مایل تضمین می‌شوند و در این مدت پژو اطمینان می‌دهد که ظرفیت شارژ از 70 درصد کمتر نخواهد شد. پمپ حرارتی به صورت استاندارد و شارژر 11 کیلوواتی نیز استاندارد است. می‌توانید به‌صورت اختیاری شارژر 22 کیلوواتی دریافت کنید، در حالی که شارژ DC می‌تواند تا 160 کیلووات را پشتیبانی کند. در این صورت، 10 دقیقه طول می‌کشد تا انرژی کافی برای 62 مایل در باتری ذخیره شود. صرف نیم ساعت در ایستگاه شارژ، باتری را از 20 تا 80 درصد شارژ می‌کند.
در سال‌های اخیر، استلانتیس بازگشت پژو به آمریکای شمالی را رد کرده است، اما به احتمال زیاد پلتفرم STLA Medium زمینه را برای یک سری مدل‌های الکتریکی متوجه آمریکای شمالی فراهم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا