خودرو خارجی

موتور جدید تویوتا توان ایجاد 400 اسب بخار قدرت را دارد !!! + تصاویر

به گفته هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا، خط تولید موتورهای چهار سیلندر جدید آن یک “تغییر دهنده بازی” است. پیشرانه های آینده دارای جابجایی های 1.5 و 2.0 لیتری هستند و در حالی که در درجه اول برای برقی سازی بهینه می شوند، عنصر سرگرم کننده نادیده گرفته نمی شود. حداقل، این مورد در مورد موتور 2.0 لیتری توربو است که مهندسان سال گذشته در یک لکسوس IS حذف شده برای اهداف آزمایشی نصب کردند.
برای سالن خودرو توکیو 2025، چهار گلدان در یک قاطر آزمایشی موتور میانی بر اساس GR Yaris نصب شد. در بیانیه مطبوعاتی، تویوتا خروجی موتور 2.0 لیتری توربو را فاش نکرد، اما در مصاحبه ای با روزنامه نگاران ژاپنی در طول TAS اشاره کرد که می تواند بیش از 400 اسب بخار قدرت تولید کند. در طول کارگاه Multipathway که در ماه مه گذشته برگزار شد، Car Watch از ناکاجیما آموخت که هدف 400 اسب بخار است که از نظر فنی تا 394 اسب بخار کار می کند. با این حال، به نظر می رسد جایی برای چیزهای بیشتر وجود دارد.

در 2025 TAS، ناکاجیما پیشنهاد کرد که می تواند قدرت بیشتری داشته باشد. او در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: “آیا این یک موتور 400 اسب بخاری است؟” البته این می تواند کمتر از برآورد اولیه تویوتا باشد. با این حال، نسخه اصلی نشان داده شده در سال گذشته قبلا 400 اسب بخار داشت، بنابراین باید به جای کمتر، انتظار بیشتری داشته باشیم. حداکثر گشتاور 369 پوند فوت (500 نیوتن متر) در سال 2024 تخمین زده شد.

یک موتور توربو 2.0 لیتری چهار سیلندر با بیش از 400 اسب بخار قدرت ، با توجه به اینکه “M139” AMG در اتومبیل های دارای نشان “45” 416 اسب بخار قدرت تولید می کند ، چیز جدیدی نیست. هنگامی که به صورت طولی در C63 بسیار بحث برانگیز نصب می شود، “M139l” 469 اسب بخار قدرت تولید می کند. هک، حتی میتسوبیشی Evo X FQ-440 MR کمیاب یک دهه پیش 440 اسب بخار قدرت داشت، اگرچه آن خودرو پر از مدهای موتور بود.
ناکاجیما به Car Watch گفت که نسخه کمتر از موتور 2.0 لیتری توربو با خروجی پیش بینی شده 300 اسب بخار (296 اسب بخار) و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) برنامه ریزی شده است. آسیاب چهار سیلندر نامحدود بیش از 600 اسب بخار قدرت در اتومبیل های مسابقه ای تولید می کند. این موتور به دو صورت عرضی و طولی قابل نصب است. تویوتا در حال حاضر از یک موتور 2.0 لیتری توربو چهار بنگر در یک خودروی اسپرت از طریق BMW و موتور B48 خود استفاده می کند، اگرچه نه برای مدت طولانی. سوپرا فعلی با بازنشستگی قریب الوقوع روبرو است، اما پلاک نام ادامه خواهد داشت. باید دید که آیا نسل بعدی سوپرا دارای “G20E” خواهد بود یا خیر.

مبادا فراموش کنیم، تویوتا به طور مداوم نکاتی را در مورد گرد و غبار کردن سایر پلاک های خودروهای اسپرت حذف کرده است. هر از چند گاهی، ما مدام سیگنال هایی در مورد بازگشت Celica و/یا MR2 دریافت می کنیم. منطق به ما می گوید که “G20E” در هسته اصلی خط تولید خودروهای اسپرت این شرکت خواهد بود. موتور جدید در بالای واحد سه سیلندر 1.6 لیتری موجود در GR Yaris و GR Corolla قرار خواهد گرفت. “G16E-GTS” همچنین یک مدل لکسوس را تامین می کند، بنابراین امیدواریم که برند لوکس تویوتا نیز از 2.0 لیتری بزرگتر استفاده کند.
از آنجایی که به لکسوس اشاره کردیم، این خودرو در حال پختن یک ماشین سرگرم کننده برای خود است، اما با موتور بسیار بزرگتر. اعتقاد بر این است که “LFR” (نام تایید نشده است) یک V-8 توربو دوقلو را تکان می دهد و به عنوان خواهر و برادر قانونی خیابانی خودروی مسابقه ای جدید GT3 تویوتا عمل می کند. همچنین یک جانشین غیرمستقیم الکتریکی برای LFA وجود دارد که توسط مفهوم Electrified Sport پیش نمایش شده است.
برخلاف همه احتمالات، تویوتا همچنان می خواهد به علاقه مندان پاسخ دهد، حتی در دنیای وسواس SUV و صنعت خودروسازی که به طور قابل توجهی تحت تأثیر مقررات سختگیرانه تر آلایندگی قرار گرفته است. خودروهای اسپرت یک بخش خاص هستند، اما به نظر می رسد بازوی Gazoo Racing می خواهد به درستی با مرسدس AMG، آئودی اسپورت و BMW M رقابت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا