خودروی جدید تسلا “سایبرکب” را میتوان با دسته بازی کنسول ایکس باکس کنترل کرد!!! + تصاویر
تسلا سایبرکابین زمانی که برای اولین بار بدون هیچ گونه کنترل راننده سنتی ظاهر شد، جهان را شوکه کرد. ما در مورد بدون فرمان، بدون پدال صحبت می کنیم – هیچ چیزی برای کسی که در صندلی جلو است دست (یا پاهای) خود را برای کنترل ماشین یا لغو نرم افزار روی آن قرار دهد. به نظر می رسد که راه حل تسلا این است که ماشین را مانند یک بازی ویدیویی هدایت کند، به معنای واقعی کلمه.
این خبر کوچک از گزارشی از AutoEvolution گرفته شده است که منابعی در موزه پترسن دارد که در آن Cybercab تا سال جدید به نمایش گذاشته می شود. بر اساس این گزارش، روش فوق العاده مخفی تسلا یک کنترلر بازی کوچک شبیه ایکس باکس است که برای کنترل فرمان و ورودی پدال به خودرو وصل می شود، زیرا می دانید، هیچ سخت افزار دیگری در خودرو نصب نشده است که بتواند این کار را انجام دهد.
کنترل های سایبرکابین اخیرا پس از اینکه موزه پیترسن اخیرا تصاویری از پشت صحنه از ورود Cybercab به تأسیسات خود نشان داد، زیر سوال رفت. در ویدیو (تعبیه شده در بالا)، خودرو در حال بالا رفتن از سطح شیب دار با شخصی در صندلی جلو دیده می شود. مردم حدس می زدند که شخصی روی صندلی نشسته است تا ماشین را مانور دهد، به خصوص که بعید است نرم افزار FSD تسلا بتواند نحوه حرکت در داخل ساختمان را بفهمد.
معلوم شد که حق با آنها بود.
AutoEvolution می گوید که منابع آن تأیید می کنند که از این روش برای کنترل خودرو در حالی که در داخل موزه بود استفاده شده است. این منابع همچنین تأیید کردند که خودرو را می توان به صورت بی سیم از بیرون (مانند یک ماشین بزرگ RC) کنترل کرد.
ما همچنین می دانیم که تسلا در حال کار برای استخدام ناوگانی از اپراتورهای robotaxi است. این اپراتورهای مخابراتی زمانی که این خودروساز اولین ناوگان شرکت خود را راه اندازی می کند – احتمالا قبل از سال 2027 – به عنوان اپراتورهای ایمنی کار خواهند کرد، اگرچه ابتدا تعدادی پیچ خوردگی برای کار دارد. این اپراتورها احتمالا خودرو را از راه دور کنترل می کنند تا مشکلات ایمنی یا ناوبری را که Robotaxis به تنهایی قادر به غلبه بر آنها نیست، برطرف کنند، مشابه نحوه استفاده Waymo از اپراتورهای راه دور زمانی که مطمئن نیست چگونه یک موقعیت را مدیریت کند (به عنوان مثال، تأیید اینکه کدام خط توسط مخروط ها مسدود شده است تا در سیمان مرطوب گیر نکند).
این خودروساز همچنین باید بفهمد که چگونه قصد دارد این سرویس را راه اندازی کند، از جمله جنبه انسانی سخت کسب و کار مانند تمیز کردن و نگهداری خودرو. جنرال موتورز اخیرا پس از تعیین میزان سرمایه ای که برای راه اندازی و حفظ خدمات کروز لازم است، از این سمت تجارت کناره گیری کرد. تسلا همچنین باید تصمیم بگیرد که برای اولین بار این سرویس را در کجا راه اندازی کند، اگرچه گزارش های اخیر نشان می دهد که تسلا به دلیل عدم وجود مقررات در مورد وسایل نقلیه خودران، چشم خود را به تگزاس دوخته است.
با تمام این اوصاف، به خاطر داشته باشید که تسلا قصد دارد این خودروها را در دسترس عموم قرار دهد. این بدان معناست که اینها مسائلی هستند که عموم مردم – چه ناوگان خود را اداره می کنند و چه ربات های شخصی – نیز باید بر آنها غلبه کنند. آیا عموم مردم کنترلر تسلا خود را در صورتی که خودروی آنها کاری غیرمنتظره انجام دهد، یا اگر نیاز به خلبانی آن در خارج از حوزه طراحی عملیاتی داشته باشند، آماده خواهند بود؟ با وضعیت فعلی استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال، قبل از اینکه یک خودروی کنترل شده توسط کنترل کننده بتواند به خیابان ها بیاید، همه چیز باید تغییر کند. اما با توجه به روابط نزدیک ماسک با رئیس جمهور منتخب، هر چیزی ممکن است.
- بررسی لکسوس NX !25 شهریور 1403