طراحی پیکاپ کیا با نام تاسمان !!! + تصاویر
از همان لحظه ای که کیا اولین پیکاپ خود را شروع کرد، می دانستیم که عجیب به نظر می رسد. تاسمن سرانجام در اوایل این هفته پوشش خود را شکست، و تصور اولیه ما را تایید کرد. تقریباً از هر زاویه ای، این یک کامیون عجیب و غریب است، اما شرکت کره جنوبی از این که اوضاع راضی است. ما می آموزیم که ظاهر خیره کننده عمدی است تا آن را در یک بخش شلوغ که توسط نام های شناخته شده اشغال شده است برجسته کند.
جان باکینگهام، رئیس طراحی بیرونی کیا، با دفاع از استایل غیرمتعارف تاسمان، به مجله استرالیایی Carsales گفت: «ما به آنچه به دست آوردهایم افتخار میکنیم. بخش طراحی در کیا چیزی منحصر به فرد ایجاد کرده است و پاسخ های مثبت زیادی از آن وجود دارد. ما صادقانه در مورد آخرین بخش بیانیه او چندان مطمئن نیستیم زیرا اینترنت مملو از نظرات منفی در مورد زیبایی شناسی عجیب کامیون است. با این حال، بهتر است منتظر بمانید تا کامیون در سال 2025 وارد بازار شود، زیرا اعداد فروش همیشه حقیقت را در مورد محبوبیت یک وسیله نقلیه میگویند.
“این یک وسیله نقلیه قابل توجه است. این ماشینی است که زمان می برد [تا روی شما رشد کند]. و هنگامی که بیشتر در اطراف آن باشید، تعادل عناصر به طور کلی درست است، حتی اگر احساس کنید که نحوه ساخت آن به سلیقه شما نیست. به طور خلاصه، ماشین تاثیرات قوی و جسورانه ای دارد به طوری که وقتی از کنار شما می گذرد، آن را از دست ندهید.”
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
تمام استودیوهای طراحی این شرکت در سراسر جهان در این فرآیند مشارکت داشتند. قبل از اینکه کیا سه طرح نهایی را انتخاب کند که در مقیاس 1:1 ساخته شده بودند، حدود 20 مطالعه انجام شد. به گفته باکینگهام، نتیجه “یک تصادف نیست”.
فراتر از ظاهر عجیب و غریب آن، یکی دیگر از شکایت هایی که افراد ابراز کرده اند عدم وجود موتور شش سیلندر است. با توجه به اینکه فورد رنجر، فولکس واگن آماروک و تویوتا هایلوکس همگی V-6 دارند، قابل درک است. همانند طراحی، کیا از تصمیم خود مبنی بر ارائه تنها موتورهای چهار سیلندر بنزینی و دیزلی دفاع می کند. مهندس ارشد سواری و هندلینگ این شرکت در استرالیا ادعا می کند که اوج خروجی کمتر از “گوشت زیر منحنی” اهمیت دارد.
Graeme Gambold به CarExpert گفت که افزودن گشتاور اضافی در انتهای بالا تفاوت چندانی ایجاد نمی کند زیرا عضله موجود در دورهای پایین تر چیزی است که در یک پیکاپ تراک اهمیت دارد. با این حال، مدیر کل برنامهریزی محصول کیا استرالیا، رولاند ریورو، موتور V-6 قویتر را استثنا نمیکند زیرا تاسمان عمر طولانیتری در پیش دارد. او هشدار می دهد که مقررات سختگیرانه آلایندگی ممکن است مانع از قرار دادن شش سیلندر در زیر کاپوت کیا شود، حداقل Down Under.
شعبه استرالیایی کیا قبلاً علاقه خود را به نسخه بالقوه SUV تاسمان ابراز کرده است. اگر ساخته شود، در برابر فورد اورست، یک شاسی بلند بدنه روی فریم که بر روی پلتفرم رنجر ساخته شده است، در بازارهای منتخب فروخته می شود. GoAuto گزارش می دهد که تیم مدیریت استرالیا در مورد یک تاسمان سه ردیفه SUV “صدا” داشته است، اما چنین تصمیمی توسط مقامات بالاتر از کره گرفته نشده است.
در صورت دریافت چراغ سبز، به طور غیرمستقیم جایگزین Mohave با نام مستعار Borrego در ایالات متحده می شود، جایی که فقط در سال 2009 فروخته شد. این شاسی بلند مقاوم اما باستانی هنوز در خانه در کره موجود است، اما گزارش های اخیر نشان می دهد که روزهای آن به شماره افتاده است. از سال 2008 با فیس لیفت در سال 2016 و به روز رسانی قابل توجه تر در سال 2019 وجود داشته است.
بعید است که ایالات متحده تاسمان را به دلیل 25 درصد مالیات بر مرغ دریافت کند، مگر اینکه کیا قصد داشته باشد این وانت را در کارخانه خود در جورجیا بسازد. نسخهی SUV در اینجا برای کسانی که میخواهند چیزی شایستهتر از سطوح تریم X-Line و X-Line Pro Telluride باشند، در اینجا منطقی است.