خارجی

مشخصات مدل جدید BMW M5 2025 ! + تصاویر

بیایید این را از سر راه برداریم. بی ام و M5 2025 5390 پوند وزن دارد. این تقریباً دو تویوتا GR86 است. این بیش از دو مزدا میاتا است. این همان کرگدن سفید بالغ است. این یک ماشین سنگین است. این موضوع اصلی ترین نقطه صحبت در مورد M5 از زمان معرفی آن بوده است. BMW سر و صدای زیادی در مورد اینکه چگونه خودرو وزن خود را پنهان می کند و احساس سنگینی نمی کند، به راه انداخته است.

برای مدت طولانی، BMW نگران داشتن قدرتمندترین خودرو در هر کلاس خاصی نبود. نیازی به داشتن فیگورهای برجسته یا طراحی ظاهری نداشت. همه چیز در مورد تعادل بود، ایجاد ماشینی که در اصل، رانندگی سرگرم کننده بود. M5 فقط یک سدان اسپورت نیست، یک سدان اسپورت است، نامی که کل بخش را برانگیخته است. اینها ماشین‌های ظریفی بودند که می‌توانستند تمام صبح را در بزرگراه بگذرانند، تمام بعدازظهر را در مسیر مسابقه بگذرانند، و هنوز هم در یک جاده در هنگام غروب سرگرم کننده باشند. یک وسیله نقلیه همه منظوره واقعی برای گروه بسیار خاصی از مردم.

با این حال، چند نسل آخر M5 اولویت ها را تغییر داده اند. اکنون آنها قصد دارند اسب بخاری بزرگ را با اعداد شتاب وحشی، رنج بردن از افزایش وزن در این فرآیند، و تغییر اخلاق M5 از یک سدان اسپرت همه کاره به گرند تورهای طوفان بار ارائه کنند. این جدیدترین M5، G90، این سفر را تکمیل می کند.

مشخصات کلی2025 BMW M5
موتورTwin-Turbo 4.4-Liter V-8 Hybrid
توان717 اسب بخار
صفر تا صد3.4 ثانیه
وزن5,390 پوند
قیمت $150,000 (est.)

از برخی جهات، این M5 به وضوح سنگین نیست. باتری ها – چون این یک هیبریدی پلاگین است – در کف قرار دارند. این امر باعث می‌شود که بخش عمده وزن M5 پایین نگه داشته شود، و لحظات انتقال وزن را محدود می‌کند که ممکن است نگران‌کننده باشد. M5 روی دست اندازها تکان نمی خورد یا در گوشه ها نمی غلتد. اما فقط به این دلیل که همیشه احساس سنگینی نمی کند به این معنی نیست که نمی دانید سنگین است. M5 وزن خود را در برنامه‌های دریچه گاز انتقالی نشان می‌دهد، جایی که می‌توانید با افزایش یا از دست دادن سرعت، جهش جلو و عقب بدن را احساس کنید. و افزایش و از دست دادن سرعت چیزی است که M5 در آن بسیار ماهر است.

مدل آشنای S68 توئین توربو 4.4 لیتری V-8 با باتری ها و موتور الکتریکی در جعبه دنده ترکیب می شود و 717 اسب بخار قدرت و 738 پوند فوت گشتاور تولید می کند. ترکیب گشتاور الکتریکی فوری با موتور V-8 از قبل وحشی، یک خودروی احتراقی را ایجاد می کند که مانند یک EV شتاب می گیرد. بدون تاخیر، بدون تاخیر، فقط قدرت خطی از حالت سکون تا زمانی که پای خود را از روی گاز بردارید. من نمی توانم تاکید کنم که این ماشین چقدر سریع است.

در بخش بدون محدودیت اتوبان خارج از مقر BMW در مونیخ، M5 احساس می کرد که هرگز از شتاب خود باز نخواهد ماند. من بارها و بارها با سرعت 170 مایل در ساعت برخورد کردم، گویی چیزی نبود قبل از اینکه ترافیک سرعت ما را کاهش دهد. حداکثر سرعت با M Drivers Pack 190 مایل در ساعت است، اما با شدتی که به 170 می رسد، به نظر می رسد که هرگز از افزایش سرعت متوقف نمی شود. و هنگامی که این ترافیک ظاهر شد، ترمزها قوی و خطی به نظر می‌رسند، بدون وقفه در پدال، زیرا موتورها باتری‌های M5 را تحت ترمز شارژ می‌کردند.

این باتری ها همچنین اجازه می دهند M5 با یک بار شارژ کامل حدود 25 مایل را طی کند، اما هرگز به طور کامل تخلیه نمی شوند. از آنجایی که عملکرد وحشیانه به کمک باتری متکی است، اگر باتری به صفر برسد، عملکرد M5 ضربه بزرگی خواهد داشت. بنابراین زمانی که حالت EV برای کمک به عملکرد، یک یا دو مایل را ذخیره می کند، M5 از ترمز و موتور برای شارژ باتری 22.1 کیلووات ساعتی (14.1 کیلووات ساعت قابل استفاده) استفاده می کند.

مانند تمام خودروهای M، M5 جدید دارای تعداد زیادی حالت و تنظیمات است که می توانید در iDrive انتخاب کنید. می‌توانید سرعت تعویض گیربکس، نقشه‌های دریچه گاز، احساس ترمز، صدای موتور، احساس فرمان، کنترل کشش، خاموش کردن انتقال نیرو به محور جلو و غیره را تنظیم کنید. سپس حالت‌های هیبریدی، حالت‌های الکتریکی و پیش‌تنظیم برای رانندگی در مسیر وجود دارد. واقعاً طاقت فرسا است

اگر M5های اولیه مانند E28، E34 و E39 خودروهای آنالوگ بودند، این نسل جدید G90 100 درصد دیجیتال شده است. من همیشه طرفدار این بوده‌ام که به مهندسان اجازه دهیم بهترین تنظیمات را قفل کنند تا ماشینی را در طیف وسیعی از شرایط لذت‌بخش کنند، به‌جای ارائه تنظیمات دقیق هر تنظیمات به راننده، که باعث می‌شود آنها دائماً در طول هر سناریوی رانندگی کمانچه‌ای داشته باشند.

مانند M5 های قدیم، انتظار داشتم این G90 در اتوبان بدرخشد و سپس ستاره ای در جاده های b آلمان باشد. اینجاست که همه چیز پیچیده می شود. G90 هنوز هم بسیار سریع است، اما اندازه و سرعت آن در بزرگراه‌ها مضر است. اول، این یک ماشین عریض و طولانی با دید محدود است. بنابراین در پس‌زمینه‌های باریک، بزرگ به نظر می‌رسد – ماشین‌های زیادی در اطراف شما وجود دارد. برخلاف اتوبان، پس‌روادها در آلمان حداکثر سرعت مجاز 60 مایل در ساعت دارند. حتی با سرعتی بالاتر از حدی که من سریع در نظر می‌گیرم، M5 احساس کسالت می‌کرد. هرگز احساس نمی کردم که سخت کار می کنم یا با من درگیر است. محدودیت ها برای تجربه در جاده بسیار زیاد هستند، جایی که این خودرو بیشتر وقت خود را در آن می گذراند.

زمانی که نمونه اولیه M5 را در مسیر رانندگی می‌کردیم، به آن محدودیت‌ها نزدیک‌تر شدیم، اما این یک محیط کنترل‌شده است که حتی ب‌ام‌و اذعان می‌کند که اکثر دارندگان M5 آن را نمی‌بینند. و وقتی از او پرسیده شد که چرا این محدودیت ها، اگر برای جاده خیلی زیاد است، کاهش نمی یابد، BMW گفت که آنها نمی توانند به عقب برگردند. که مردم بیشتر می خواهند. نظر در مورد وضعیت فعلی بازار خودرو، مطمئنا.

BMW تعدادی M5 قبلی را نیز در اختیار داشت، و من E39 و E60 را برای رانندگی های کوتاه بیرون آوردم. E60 اولین M5 بود که با iDrive، حالت‌های رانندگی بسیار، گیربکس خودکار تک کلاچه نه چندان خوب و یک V-10 507 اسب بخاری در زیر کاپوت، به تکنولوژی تبدیل شد. اما در جاده‌های مشابه و اتوبان، کوچک‌تر و زنده‌تر احساس می‌شد و محدودیت‌های عملکرد آن قابل دسترس‌تر بود. و E39، خوب، هنوز هم یک سدان اسپرت تعیین کننده است. یک V-8 با قدرت 394 اسب بخار و یک موتور شش سرعته دستی. طراحی ظریف و فقط یک عزیز برای رانندگی سریع یا آهسته.

M5 جدید با فضای داخلی زیبا راحت است. مصرف سوخت آن بهینه است و با فناوری مفیدی مانند ناوبری واقعیت افزوده پر شده است. اما دیگر برای کسی که بخواهد در یک جاده عقب با سرعت قانونی یا حتی نیمه قانونی تفریح ​​کند، نیست. این M5 برای بردن خانواده از مونیخ به کومو برای یک تعطیلات آخر هفته طولانی، با سرعت 170 مایل در ساعت برای بخشی از آن است. M5 جدید 120675 دلاری را به عنوان یک گرند تور بزرگ در کلاس اجرایی در نظر بگیرید. M3 جایگاه M5 قدیمی را به عنوان یک سدان خانوادگی همه کاره به خود اختصاص داده است و این باعث می شود که M2 به عنوان یک موش در مسیر پر سر و صدا باقی بماند.

M5 قبلا تعادل و تعامل را دنبال می کرد و اکنون اعداد را تعقیب می کند. وقتی انتخاب کردید به جای شادی، اعداد را تعقیب کنید، دیگر نمی توانید به عقب برگردید. کاش می توانستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا