معرفی پورشه 911 GT3 مدل 2025 + تصاویر
پورشه به مناسبت ۲۵ سالگی نماد مدرن خود، GT3، روکشهای 2025 911 GT3 جدید را بیرون میکشد. این، مدل 992.2، یک بهروزرسانی ظریف نسبت به نسخه قبلی است و هنوز هم قطعه پارتی GT3، 502 اسب بخار قدرت، 9000 دور در دقیقه، تنفس طبیعی شش تخت است. پورشه یک پیشرانه هیبریدی جدید برای 911 دارد، اما GT3 صرفاً با احتراق داخلی نیرو میگیرد.
این کار بدی نیست، زیرا استانداردهای فعلی انتشار گازهای گلخانه ای بسیار سخت تر از قبل هستند. موتور در حال حاضر دارای دو فیلتر ذرات گاز و چهار مبدل کاتالیزوری است. این موتور برای افزایش هیجان در مواجهه با تجهیزات آلایندگی جدید خود، میل بادامک های گرمتر GT3 RS، بدنه دریچه گاز، خنک کننده های روغن جدید و سرهای اصلاح شده را نیز دریافت می کند. مانند قبل، این موتور با گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه جفت می شود، اما اکنون موتور دستی دارای محرک نهایی کوتاه تری است. این به شکایت بسیاری از پورشه های دستی – دنده بلند – می پردازد.
برای سیستم تعلیق جلو، پورشه از ترفندهایی استفاده کرد که از GT3 RS آموخته بود. برخی از پیوندهای تعلیق دارای شکل ایروفویل هستند که هم نیروی رو به پایین در جلو و هم خنک کننده ترمز را بهبود می بخشد. پیوند جلوی استخوان جناغی پایینی نیز دارای یک نقطه نصب پایینتر است که شیرجه زیر ترمز را کاهش میدهد و به اطمینان از پایداری سکوی هوا از جلو به عقب کمک میکند. چراغهای جلوی جدید 911 همچنین امکان ورودیهای آیرودینامیکی وسیعتری را در جلو فراهم میکرد. پورشه برای متعادل کردن افزایش نیروی رو به پایین جلو، دیفیوزر، درب پوشش موتور و ورودیها را اصلاح کرد.
- بررسی لکسوس NX !25 شهریور 1403
لاستیکهای جدیدی نیز با ابعاد 255/35ZR20 در جلو و 315/30ZR21 در عقب وجود دارد. پورشه میگوید لاستیک جدید به عملکرد در هوای مرطوب کمک میکند و یک تایر چسبنده متمرکز بر مسیر نیز موجود است. چرخ های استاندارد جدید نیز 3.3 پوند از وزن فنر نشده را کاهش می دهند – نه یک تن، اما هر ذره آن مهم است.
بسته Weissach که چند سالی است در مدلهای پورشه RS موجود است، به GT3 نیز میرسد. سقف فیبر کربنی، میلههای ضد غلتش، پیوندهای سقوط، پانل برشی، صفحات انتهایی و درپوش آینهها را دریافت میکنید. این همچنین توانایی به دست آوردن چرخ های منیزیم سبک تر را باز می کند.
پورشه همچنین پکیج تورینگ GT3 را همزمان با نسخه استاندارد عرضه می کند که مانند همیشه، بال را برای ظاهری ظریف تر حذف می کند. یک پکیج Leichtbau (سبک وزن) برای GT3 Touring وجود دارد که اجزای سیستم تعلیق فیبر کربنی را از پکیج Weissach، سقف فیبر کربنی رنگ بدنه، بهعلاوه چرخهای منیزیمی و اهرم تعویض دنده کوتاهتر از 911 S/T دریافت میکند.
در داخل، تغییرات زیادی در 911 کاررا جدید مشاهده می شود، اما GT3 به جای استارت دکمه ای، یک سوئیچ احتراق را حفظ می کند. طراحی جدیدی از صندلیهای سطلی فیبر کربنی با پشتی تاشو و گرمکن اختیاری وجود دارد و در GT3 Touring، میتوانید برای اولین بار در هر GT3 صندلیهای عقب را انتخاب کنید.
پورشه میگوید GT3 جدید در سبکترین حالت خود 3130 پوند وزن دارد که با توجه به استانداردهای خودروهای مدرن با کارایی بالا، باریک است. قیمت پایه 224495 دلار است که نسبت به قیمت 171500 دلاری GT3 2023 افزایش چشمگیری داشته است. احتمالاً هنوز هم برای پیدا کردن یکی در MSRP مشکل خواهید داشت.
در 25 سال عمر خود، GT3 از حالت ویژه ای که در تعداد محدود فروخته می شد به افراد آشنا به مطلوب ترین 911 تبدیل شده است. تفاوت اساسی با نسخه قبلی خود ندارد و این چیز بسیار خوبی است.