معرفی پیکاپ جدید مزدا !!! + تصاویر
احتمالاً مزدا را با MX-5 میاتا و موتورهای چرخشی مرتبط میدانید، اما این شرکت ژاپنی سنت طولانیای با کامیونها دارد. در واقع، اولین مدل مزدا که در سال 1931 عرضه شد، یک کامیون باز سه چرخ به نام مزدا-گو بود. اولین خودروی سواری این شرکت، R360، زمانی که K360 در دهه 1960 عرضه شد، یک نسخه کامیون نیز دریافت کرد. بسیاری از پیکاپهای دیگر نیز به دنبال آن بودند و در سال 2024، BT-50 نسل خود را ادامه میدهد.
BT-50 جانشین کامیون های سری B که بین سال های 1961 تا 2006 فروخته شد، در دو نسل اول بر اساس فورد رنجر ساخته شد. زمانی که مدل نسل سوم در سال 2020 وارد بازار شد، مزدا پلتفرم های خود را با استفاده از زیربنای ایسوزو D-Max تغییر داد. اکنون، این پیکاپ سایز متوسط حدود یک سال پس از اینکه وسیله نقلیه اهدایی خود را به صورت خودکار دریافت کرد، تغییر چهره میدهد. این یک اسب کار خوش تیپ است، البته ما فکر می کنیم که لوگوی بالدار بزرگ کمی بیش از حد است.
مزدا BT-50 2025 دارای چراغ های جلوی به روز شده با امضای چراغ LED در روز است که ما را به یاد CX-5 می اندازد. لوگوی عظیم تنها تغییری نیست که در جلوپنجره اعمال شده است، زیرا اکنون الگوی متفاوتی با هشت ضلعی های متصل به شش ضلعی بزرگتر وجود دارد. علاوه بر این، یک قطعه تزئینی رنگی روی جلوپنجره وجود دارد که موضوعی تکراری در میان مزداها است. حاشیه جلوپنجره در این مدل فیس لیفت حتی بزرگتر به نظر می رسد.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
سپر جلو به گونهای بهینهسازی شده است که یک پرده هوا برای بازده هوا بهتر برای کاهش مصرف سوخت یکپارچه شده است. با حرکت در پشت، مزدا یک بار دیگر لوگوی خود را بزرگ کرد. گرافیک چراغ عقب تازه و سپر بازطراحی شده با بخش پایینی برآمدگی دارد. چرخهای آلیاژی جدید طراحیشده و دستهای از رنگها، از جمله این Red Earth Metallic، تکمیلکننده تغییرات بیرونی است.
با ورود به داخل، یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید 9 اینچی با چند کلید میانبر حساس به لمس در کنار دکمههای تنظیم و صدا وجود دارد. ردیف سوئیچهای فیزیکی که در زیر قرار گرفتهاند، بسیار شبیه به صفحه نمایش کوچک جداگانه برای اطلاعات HVAC منتقل شدهاند. در جاهای دیگر، صفحه نمایش دیجیتال راننده تا 7 اینچ افزایش می یابد و اکنون می تواند اطلاعات خارج از جاده را که قبلاً فقط در صفحه وسط موجود بود نشان دهد: حالت رانندگی / وضعیت قفل تفاوت، زاویه فرمان و شیب، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها و حالت زمین ناهموار.
Android Auto بیسیم برای سال 2025 جدید است و به اتصال بیسیم Apple CarPlay میپیوندد. در کنار آینه دید عقب، اکنون یک پورت USB برای اتصال دوربین داشبورد وجود دارد. ترفندهای دیگر عبارتند از Traffic Jam Assist، Rear Cross Traffic Brake، کروز کنترل تطبیقی با تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، و دوربین های استریوی جلوی جدید که میدان دید را دو برابر می کند. مزدا اکنون برای دوربین عقب، پوشش آبگریز را برای تمیزتر نگه داشتن آن قرار داده است.
وقتی می گوییم مزدا، در واقع منظور ایسوزو است. هر دو BT-50 و D-Max با هم در تایلند در کارخانه ایسوزو ساخته می شوند. در استرالیا، BT-50 در طعم های تک کابین، توسعه یافته و دو کابین عرضه می شود. هر دو پیکربندی عقب و چهار چرخ متحرک.
قدرت از یک موتور چهار سیلندر 3.0 لیتری توربودیزل تامین می شود. 188 اسب بخار قدرت و 332 پوند فوت (450 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. در برخی بازارها، یک دیزل کوچکتر 1.9 لیتری با قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 258 پوند فوت (350 نیوتن متر) نیز وجود دارد. بسته به منطقه و موتور، گیربکس های شش سرعته دستی و اتوماتیک ارائه می شود.
ما همچنین یک گالری از ایسوزو D-Max 2024 را که بر اساس آن BT-50 جدید مزدا ساخته شده است، پیوست کرده ایم. این تنها پیکاپی نیست که در حال حاضر توسط مزدا ارائه میشود، زیرا ژاپن مجموعهای از کامیونهای کابوور مانند Bongo و Scrum را بهعلاوه تیتان بزرگتر دریافت میکند.