خارجی

رنو 4 برگشت !!! اما به صورت کاملا برقی + تصاویر

8,135,424. این تعداد رنو 4 در بیش از 100 کشور در 30 سال فروخته شد. این خودروی اقتصادی که در سال 1961 عرضه شد، پاسخی دیرهنگام به سیتروئن 2CV بود و با این حال هنوز موفق شد به یک موفقیت تجاری بزرگ در سراسر جهان تبدیل شود. تا سال 1994 زنده ماند و اکنون، رسما بازگشته است. آن را جانشین مستقیم خطاب نکنید زیرا دیگر آن هاچ بک اسپارتانی که به یاد دارید نیست.

مدل تولیدی که چند سال پیش توسط کانسپت عجیب و غریب 4ever Trophy پیش‌نمایش شد، اساساً یک نسخه کراس اوور از رنو 5 است. این هاچ‌بک با ظاهری هوشمند، یک سیستم تعلیق جک‌دار و روکش پلاستیکی اضافی برای استفاده از شاسی‌بلندهای شاسی‌بلند دریافت کرده است. . یکی از ویژگی‌های منظم، سقف پارچه‌ای کشویی الکتریکی است که یادآور اجداد دیرینه آن است.

رنو 4 E-Tech بیشتر از هاچ بک سودمند به نظر می رسد و بدنه ای شبیه به R4 اصلی دارد. این خودروساز فرانسوی تلاش کرد تا چراغ‌های جلو کلاسیک گرد را به نمونه امروزی تداعی کند، چراغ‌های عقب سه بخشی عمودی به شکل قرص به عنوان نشانه‌ای برای منبع الهام خود. درب عقب مدل کلاسیک برای عملی بودن بیشتر تا پایین کشیده شده است و برای آسان کردن بارگیری/تخلیه محموله، دریچه عقب 4 جدید در سپر عقب ادامه دارد. دهانه فقط 24 اینچ (61 سانتی متر) از زمین فاصله دارد.

رنو 4 با طول 163 اینچ (4.14 متر) بین سوپرمینی کلیو و کراس اوور ساب کامپکت کپچر قرار گرفته است. عرض آن 70.8 اینچ (1.8 متر) و 61.8 اینچ (1.57 متر) ارتفاع است و فاصله آن از سطح زمین 7.1 اینچ (18.1 سانتی متر) است. همانطور که می توانید تصور کنید، از هر جهت بزرگتر از R5 جدید است.

تمامی مدل های کراس اوور کوچک دارای رینگ های 18 اینچی هستند. همانند R5، کراس اوور برقی نوستالژیک دارای سیستم تعلیق مستقل چند پیوندی در هر دو محور جلو و عقب است. برای پیدا کردن خودروهایی در بخش B، به خصوص در کلاس اصلی، با راه اندازی چند لینک در عقب، مشکل خواهید داشت.

فضای داخلی فوراً آشنا به نظر می رسد زیرا تا حد زیادی از هاچ بک خارج شده است. از آنجایی که کراس اوور بزرگتر است، ظرفیت بار آن 14.8 فوت مکعب (420 لیتر) به طور قابل ملاحظه ای سخاوتمندانه تر است. علاوه بر این، فاصله بین دو محور تا 103.1 اینچ (2.62 متر) کشیده شده است، بنابراین فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود دارد. داشبورد با بازتاب دریچه، یک صفحه نمایش دیجیتالی 10.1 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی 10 اینچی را در خود جای داده است. خوشبختانه، همچنان تعدادی دکمه فیزیکی در زیر دریچه های هوای مرکزی وجود دارد.

این کراس اوور جدید با طعم یکپارچهسازی با سیستمعامل با همان پلت فرم کوچک AmpR R5 با دو خروجی قدرت ارائه می شود: 121 اسب بخار (90 کیلووات) و 166 پوند فوت (225 نیوتن متر) در کنار یک موتور قوی تر با قدرت 148 اسب بخار (110 کیلووات) ) و 181 پوند فوت (245 نیوتن متر). به سراغ موتور قدرتمندتر بروید و رنو 4 E-Tech جدید کمتر از هشت و نیم ثانیه طول می کشد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. برای رسیدن از سرعت 50 به 75 مایل در ساعت (80 تا 120 کیلومتر در ساعت) به کمتر از هفت ثانیه نیاز دارد.

همچنین دو اندازه باتری موجود است: 40 کیلووات ساعت و 52 کیلووات ساعت. رنو حداکثر برد را 249 مایل (400 کیلومتر) با بزرگتر تخمین می زند. این بسته کوچک بیش از 186 مایل (300 کیلومتر) برد را در یک چرخه WLTP ارائه می دهد. پس از اتمام، باتری می تواند با شارژ DC تا 100 کیلو وات شارژ شود. در این مورد، نیم ساعت طول می کشد تا از 15٪ به 80٪ برسد. شارژ دوطرفه با 11 کیلووات نیز برای تبدیل R4 به منبع انرژی پشتیبانی می شود.

شرکت با آرم الماس می گوید سبک ترین پیکربندی وزن نسبتاً کم 3108 پوند (1410 کیلوگرم) دارد. زمانی که شروع به اضافه کردن تجهیزات اختیاری و بسته باتری بزرگتر کنید، این عدد بیشتر خواهد شد. رنو حداکثر ظرفیت بکسل را 1653 پوند (750 کیلوگرم) اعلام کرده است.

R4 جدید پس از عرضه عمومی این هفته در نمایشگاه خودروی پاریس 2024، سال آینده در اروپا به فروش خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا