خودروی جدید آستون مارتین ” آخرین سری ونتیج” + مشخصات و تصاویر
از اواسط دهه 2000 تا دهه 2010، هیچ کس به اندازه استون مارتین خودروهای خنک تری تولید نکرد. زیبا برای دیدن، فوق العاده برای شنیدن، و عالی برای رانندگی. اما، شرکت در وضعیت بدی قرار گرفت. خط تولید کهنه شد و زمانی که استون بالاخره مدلهای جدیدی مانند DB11 و نسل دوم Vantage را عرضه کرد، هیچکدام به مدلهای قبلی خود عمل نکرد. در نهایت، به نظر می رسد استون مارتین در حال درست کردن کشتی است و Vantage جدید گواه آن است.
آخرین Vantage عمدتاً به دلیل نشان بالدار روی کاپوت جذاب بود. بدیهی است که این مورد جدید هنوز نشان بدنام را دارد، اما همچنین مواد بسیار بیشتری برای پشتیبان گیری از آن دارد. در زیر آن، تا حد زیادی همان خودرو است که با یک مرسدس AMG V-8 4.0 لیتری توربوشارژر دوقلو کامل شده است، اما بازسازی سنگین اساساً همه اجزای سازنده ثابت کرده است که متحول کننده است.
2025 Aston Martin Vantage | |
موتور | تویین توربو 8 سیلندر 4 لیتری |
سیستم انتقال قدرت | 8 سرعته اتومات |
توان | 656 اسب بخار |
صفر تا صد | 3.5 ثانیه |
قیمت به دلار | $194,500 / $292,500 |
به طور سنتی، Vantage با 911 های پایین رده رقیب بود، اما این بار، استون کاملا واضح است که از 911 Turbo پیروی می کند. قیمت پایه 194500 دلاری Vantage تقریباً کمتر از توربوهای معمولی است، در حالی که قدرت 656 اسب بخاری آن از 640 911 Turbo S پیشی می گیرد (و کاملاً 503 Vantage قدیمی را تحت الشعاع قرار می دهد). با این حال، Vantage بسیار متفاوت از 911 Turbo است.
یک 911 توربو مظهر «آرام صحبت کنید و یک چوب بزرگ حمل کنید». این خودرو از نظر رفتار و ظاهر محفوظ است و یکی از سریعترین خودروهای جهان است، مخصوصاً در آب و هوای بد، در حالی که این Vantage جدید چیزی شبیه به یک جنگجو است. یک وزنه سنگین موتور جلو، عقب رانده عقب با قدرت بیش از حد. با این حال در اینجا نیز ظرافت وجود دارد.
- بررسی لکسوس NX !25 شهریور 1403
تعادل عالی شاسی و احساس واقعی فرمان نیز وجود دارد. استون همچنین سرانجام احساس پدال ترمز را با روتورهای کربن سرامیکی دریافت کرده است. آخرین نسل خودروهای آن هیچ احساس پدال نداشتند، اما Vantage جدید به راننده اعتماد به نفس میدهد تا به ترمزها تکیه کند.
میرایی به طور کلی خوب است، اگرچه این یک ماشین بسیار محکم است، و من اغلب آرزو می کردم که کنترل بهتری بر حرکات عمودی بدن داشته باشم. از روی برخی از دست اندازهای بزرگ، ممکن است از صندلی خود بیرون بیایید. با این حال، آخرین 911 توربوی که من رانندگی کردم، یک سیستم تعلیق اسپرت اختیاری داشت و همچنین کاملا محکم بود. در اینجا، مطمئناً میخواهید دمپرهای تطبیقی را در نرمترین حالت خود، اسپورت، رها کنید، مگر اینکه در جادهای بسیار هموار باشید، جایی که میتوانید به Sport + یا حتی Track بروید.
این مورد نیز سریع است. مثل خیلی سریع بدیهی است که شما انتظار دارید خودرویی با 656 اسب بخار سرعت کمی داشته باشد، اما Vantage کمی سریعتر از آنچه که اعداد نشان می دهند احساس می شود. استون توانست نسخه مخصوص به خود را برای AMG V-8 توسعه دهد و حس فوق العاده ای دارد، با قدرتی عظیم در سراسر محدوده دور. بهطور شگفتانگیزی موزیکال به نظر میرسد، در تضاد با لحن غمانگیز این موتور در خودروهای خود AMG. و در حالی که گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کاملاً شفافیت یک کلاچ دوگانه را ندارد، اشتباه کردن آن کار سختی است. هنگامی که فشار میدهید، با سرعت کم، سریع و پاسخگو باشید. با این حال، گیربکس دستی بسیار خوشایند خواهد بود، و ما می دانیم که این چیزی است که استون مارتین قادر به انجام آن است.
Vantage ظاهر آن را نشان می دهد. شور و نشاط واقعی در آن چیز وجود دارد، یک حس مناسبت، حتی یک حس شوخ طبعی.
تجربه رانندگی نیز با یک فضای داخلی شایسته مطابقت دارد. استون مارتین سیستم اطلاعات سرگرمی و کنسول مرکزی خود را توسعه داده است که با در آغوش گرفتن دکمه های فیزیکی، گرایش صنعت به سمت صفحه نمایش را کاهش می دهد. همه چیز به خوبی کار می کند، و در بیشتر موارد، احساس خوبی دارد. فرمان لمسی و کلیدهای چراغ از مرسدس بنز می آیند. آنها احساس ارزانی می کنند، اما معامله گر نیستند. شاید بنتلی در کابین این استون خوب نباشد، اما حس بسیار خاصتری نسبت به 911 دارد و مهمتر از همه، فضای داخلی دیگر دلیلی برای نخریدن خودرو نیست.
باید در مورد ظاهر هم صحبت کنیم. علیرغم اشتراک گذاری نکات سخت با Vantage قدیمی، تمام ناهنجاری های آن خودرو از بین رفته است و در جای خود یکی از زیباترین خودروهای موجود در حال حاضر به فروش می رسد. این ماشینی است که من نمیتوانستم از نگاه کردن به آن دست بردارم، و نه بقیه دنیا. Vantage سرها را به همه جا معطوف کرد و توجه بسیار مثبت بود. خودروی خوشقیافهای است، اما نه خودنمایی. تقریباً دقیقاً همان چیزی است که یک استون مارتین باید باشد.
در حالی که Vantage جدید قیمت پایه 911 توربو فعلی را کاهش می دهد، قیمت آپشن برای این خودرو دیوانه کننده است. قیمت ترمزهای کربن سرامیکی 14000 دلار، سیستم صوتی Bowers and Wilkins 10000 دلار و تمام تزئینات بیرونی فیبر کربنی تا 18000 دلار است. این لیست ادامه دارد و با این تستر قیمت پایه 194500 دلاری تا 292500 دلار افزایش یافت. شیش. توصیه ما؟ به راحتی در لیست گزینه ها بروید.
با این حال، این ماشینی است که روی شما رشد می کند. من نمی گویم این یک قاتل 911 توربو است زیرا شخصیت آن بسیار متفاوت است. با این حال، همین شخصیت است که آن را جذاب می کند – یک 911 توربو به سادگی آنقدرها سرگرم کننده نیست. اگر ما به بهترین خودروها جوایزی اهدا میکردیم، مطمئناً ونتیج جدید یک شوخی خواهد بود. این ناامیدی آخرین ماشین را از بین می برد و به بازگرداندن استون مارتین به مکان مطلوب کمک می کند.