خارجی

معرفی خودروی جدید فولکس واگن “تایرون” + تصاویر

Tayron نام جدیدی در خط تولید فولکس واژ نیست. از سال 2018 در چین وجود داشته و اکنون راه خود را به سبد اروپایی این شرکت باز کرده است. چیست؟ اساساً یک نسخه هفت نفره از آخرین نسل تیگوان. به عبارت دیگر، جایگزین تیگوان آلسپیس قدیمی فروخته شده در اروپا می شود. همچنین پیش‌نمایش دقیقی از کراس اوور کامپکت سه ردیفه بعدی آمریکا است که نام تیگوان را حفظ خواهد کرد.

تایرون جدید که بین تیگوان و توآرگ بزرگ‌تر و شیک‌تر که در ایالات متحده نمی‌بینیم، قرار دارد، تنها هفت صندلی نیست، زیرا می‌توان آن را تنها با دو ردیف هم داشت. می توانید آن را معادل Skoda Kodiaq فولکس واگن در نظر بگیرید. در داخل و خارج، طراحی چندان غافلگیرکننده نیست، زیرا بسیار شبیه به یک تیگوان کشیده است. خوب، به این دلیل است که اینطور است.

طول آن 187.8 اینچ (4770 میلی‌متر) است که باعث می‌شود 9 اینچ (231 میلی‌متر) طولانی‌تر از شاسی‌بلندی که بر اساس آن ساخته شده است. برای قرار گرفتن در ردیف سوم، فاصله بین دو محور آن 4.5 اینچ (114 میلی متر) به 109.8 اینچ (2791 میلی متر) افزایش یافته است. Tayron 72.9 اینچ (1852 میلی متر) عرض و 65.3 اینچ (1660 میلی متر) ارتفاع دارد که هر دو عدد کمی بالاتر از تیگوان هستند.

همانطور که می توانید تصور کنید، این یک SUV بسیار کاربردی است. ظرفیت بار پشت صندلی ها از 12.2 فوت مکعب (345 لیتر) برای نسخه ردیف سوم تا 31.2 فوت مکعب (885 لیتر) برای مدل دو ردیفه متغیر است. ردیف دوم را تا کنید و حجم آن برای مدل دو ردیفه به 73.8 فوت مکعب (2090 لیتر) و برای پیکربندی سه ردیف به 67.2 فوت مکعب (1905 لیتر) می رسد.

به سراغ نسخه هیبریدی بروید و این اعداد کمتر خواهند بود زیرا بسته باتری فضا را اشغال می کند: 24.9 فوت مکعب (705 لیتر) با صندلی های عقب بالا و 67.6 فوت مکعب (1915 لیتر) پس از تا کردن آنها. شایان ذکر است که تایرون برقی شده به شدت با دو ردیف صندلی فروخته خواهد شد.

همه مدل های Tayron دارای یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه با شش دنده برای هیبریدی های پلاگین و هفت دنده برای مدل های معمولی هستند. PHEV ها کاملاً دیفرانسیل جلو هستند، دقیقاً مانند موتورهای گازی و دیزلی پایه. در ظاهر اولیه، شاسی بلند جدید به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با 148 اسب بخار قدرت و 184 پوند فوت (250 نیوتن متر) گشتاور متکی است. این موتور دارای فناوری هیبریدی ملایم است و می تواند تنها با دو سیلندر کار کند تا در صورت عدم نیاز به نیروی اضافی، در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

به موتور 1.5 eTSI، یک دیزل مقرون به صرفه 2.0 TDI با همان 148 اسب بخار اما 266 پوند فوت (360 نیوتن متر) بسیار بالاتر است. به 2.0 TDI قدرتمندتر با سیستم چهار چرخ متحرک بروید و 201 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) خواهید داشت. فولکس‌واگن همچنین تایرون را با دو موتور گازی 2.0 TSI، یکی با قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 236 پوند فوت (320 نیوتن‌متر) و دیگری با قدرت 261 اسب‌بخار و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) به فروش خواهد رساند.

موتورهای دیزلی به تدریج در اروپا پس از دیزلگیت نامرتب گروه فولکس واگن از بین رفتند، بنابراین افراد بیشتری به موتورهای پلاگین هیبریدی روی آوردند. یکی با 201 اسب بخار و دیگری با 268 اسب بخار وجود دارد که هر دو موتور 1.5 لیتری توربو گازسوز را با یک موتور الکتریکی ترکیب می کنند. PHEVها یک بسته باتری لیتیوم یون مشترک دارند که دارای محتوای انرژی قابل استفاده 19.7 کیلووات ساعت است و از شارژ DC با 50 کیلووات پشتیبانی می کند. شارژ کامل بیش از 62 مایل (100 کیلومتر) طول می کشد. همراه با مخزن گاز، Tayron eHybrid می تواند حدود 528 مایل (850 کیلومتر) را طی کند.

همانند دیگر فولکس‌واگن‌های اخیر، یک صفحه‌نمایش لمسی عظیم 15 اینچی در داخل آن وجود دارد که مانند انگشت شست دردناک از داشبورد بیرون زده است. این اساسا یک تبلت است و هیچ تلاشی برای ادغام صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در داشبورد ندارد. اندازه صفحه ابزار دیجیتال راننده 10.25 اینچ است و ما تعجب می کنیم که صفحه نمایش اضافی فقط برای سرنشین وجود ندارد. برخی از خودروهای گروه فولکس‌واگن اکنون این ویژگی را دارند، از جمله پاسات پرو بسیار طولانی جدید برای چین.

با تکرار جدیدترین مدل‌های این خودروساز آلمانی، متاسفانه تعداد کمی از دکمه‌های معمولی وجود دارد. با دیدن نیمه پر لیوان، لغزنده های لمسی واقع در زیر صفحه نمایش مرکزی برای کنترل دما و حجم صدا روشن می شوند. عجیب است که این مورد در مورد گلف Mk8 قبل از عرضه فیس لیفت میان چرخه در سال جاری صادق نبود.

از آنجایی که قبلاً به اشکودا کودیاک اشاره کردیم، زندگی روزمره با شاسی بلند سه ردیفه چک باید آسان‌تر باشد. دلیلش این است که دکمه های قدیمی بیشتری نسبت به Tayron دارد، همراه با دستگیره های چرخشی قابل تنظیم با صفحه نمایش داخلی. چرا VW از آن ها استفاده نمی کند؟ به نظر می رسد که این شرکت با مطلوب تر کردن اشکودا، خود را خراب می کند.

از دیدن دکمه های سنتی روی فرمان به جای آن کلیدهای لمسی خازنی خسته کننده، خوشحال خواهید شد. اگرچه این یک مدل ممتاز از آئودی نیست، Tayron دارای ویژگی های قابل توجهی در داخل است. ما در مورد صندلی های جلو دارای تهویه و ماساژ، همراه با نمایشگر جلوپنجره، سیستم صوتی هارمن کاردون و نورپردازی محیطی 30 رنگ صحبت می کنیم.

VW Tayron که در خانه در ولفسبورگ، آلمان ساخته شده است، در پاییز امسال در اروپا با طعم های Life، Elegance و R-Line به فروش می رسد. هنوز هیچ سخنی در مورد معادل تیگوان آن برای آمریکا وجود ندارد، اما منطق به ما می گوید که نمی تواند خیلی عقب باشد. انتظار می رود مدل محدود به ایالات متحده در سال آینده وارد شود. در این میان، تایرون را تا چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 خواهیم دید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا