فورد اکسپدیشن 2025 رونمایی شد!!! + تصاویر
از آنجایی که فورد عمدتاً از تجارت خودرو خارج شده است، منابع بیشتری را به آنچه در آمریکا بیشترین فروش را دارد می ریزد: SUV ها و کامیون ها. اکسپدیشن با ورود به نسل پنجم خود، بزرگترین حملونقل خانوادگی Blue Oval است و چندین نوآوری را برای سال 2025 به ارمغان میآورد. تغییراتی در این زمینه وجود دارد، از جمله تریم آفرود Tremor، صفحه نمایش بزرگ، و یک درب پشتی تقسیم شده واقعا مفید که از طرفدارانش به ارث رسیده است. خواهر و برادر لینکلن ناوگر.
اکسپدیشن جدید به طور قابل پیش بینی عظیمی است و تا حد زیادی ردپای نسل قبلی خود را به همراه دارد. در پیکربندی استاندارد، طول آن 209.9 اینچ با فاصله بین دو محور 122.5 اینچ است. به سراغ Expedition Max حتی بزرگتر بروید و طول آن به 221.7 اینچ می رسد و 131.5 اینچ بین محورها اندازه گیری می شود. هر دو مدل SUV فول سایز 80 اینچ عرض دارند در حالی که ارتفاع برای مدل استاندارد 78.1 اینچ و برای Max 78 اینچ است.
جابجایی تمام این فلز یک EcoBoost 3.5 لیتری V-6 با 400 اسب بخار قدرت و 480 پوند فوت گشتاور است. در سطوح تریم Active، King Ranch و Platinum استاندارد است. فورد همچنین دارای یک نسخه با خروجی بالا با قدرت 440 اسب بخار و 510 پوند فوت، استاندارد در ترمور مقاوم و اختیاری در پلاتینیوم است. در هر دو مورد، خروجی از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
اگر طراحی بیرونی تکاملی باشد، داخل آن انقلابی است. تبلت پرتره گرا از بین رفته و به نفع طرح بندی بسیار شیک تر است. از آنجایی که یک صفحه نمایش دیجیتال پانوراما 24 اینچی در بالای صفحه نمایش لمسی 13.2 اینچی وجود دارد، از صفحه نمایش بیشتری برخوردار خواهید شد. هنوز چند کنترل فیزیکی و یک کنسول مرکزی جدید قابل تنظیم الکتریکی وجود دارد. با لمس یک دکمه، نزدیک به هشت اینچ به عقب می لغزد. بزرگترین شاسی بلندهای جنرال موتورز نیز چنین چیزی را دارند.
ترفند واقعی مهمانی در قسمت پشتی است که اکسپدیشن 2025 دارای یک درب پشتی تقسیم شده است که تا وزن 500 پوند را پشتیبانی می کند و آن را برای درب عقب ایده آل می کند. پشتی صندلی تعبیه شده به عنوان یک میز عمل می کند و پریزهای برق در قسمت بار برای شارژ دستگاه های شما وجود دارد. این گیت اسپلیت زیبا در سرتاسر خط تولید استاندارد است و به صورت الکتریکی کار می کند.
ترمور با لاستیکهای ۳۳ اینچی جنرال گربر همهجانبه و فاصله ۱۰.۶ اینچی از سطح زمین به خانواده اکسپدیشن میپیوندد. جدا از داشتن موتور ارتقا یافته ای که قبلاً ذکر کردیم، از زیر بدنه برای مخزن سوخت، جعبه انتقال و محور جلو برخوردار است. فورد تختههای دویدن الهامگرفته از رپتور و صفحه اسکید جلو، بهعلاوه حالت Rock Crawl را پرتاب میکند. سیستم تعلیق نیز برای کارهای خارج از جاده تنظیم شده است و یک دیفرانسیل عقب قفل الکترونیکی وجود دارد. اوه، شما متوجه یک دسته از لهجههای نارنجی خواهید شد که با سایر فوردهای مخصوص Tremor به اشتراک گذاشته شده است.
بدون اتصال وزن، اکسپدیشن می تواند تا 7000 پوند را یدک بکشد. یکی را اضافه کنید و می توانید تا 9600 پوند حمل کنید. بسته به نسخه، اندازه چرخ از 20 اینچ تا یک مجموعه 24 اینچی پیچیده شده در لاستیک های 285/40R24 متفاوت است.
اکسپدیشن 2025 از جدیدترین قابلیت رانندگی بدون هندزفری فورد در بزرگراه بلوکروز بهره می برد. این شامل یک ویژگی هندزفری تغییر خط است که با ضربه زدن روی چراغ راهنما فعال می شود.
دفترهای سفارش در 24 اکتبر باز می شوند و فروشندگان فورد بهار آینده اکسپدیشن جدید را خواهند داشت. قیمت قبل از هزینه مقصد از 61700 دلار شروع می شود که باعث می شود حدود 6000 دلار گرانتر از مدل خروجی باشد. امیدواریم جایگزینهایی برای فرمان عقربهای با شکل عجیب و غریب وجود داشته باشد.