تویوتا استاندارد سیستم اطلاعات سرگرمی را تعیین می کند
سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا به جای مقابله با اپل یا اندروید، خود را به عنوان یک جایگزین قوی معرفی می کند.
یافتن سیستمهای اطلاعات سرگرمی خوب در خودرو دشوار است، بهخصوص زمانی که هر خودروسازی فکر میکند فناوری آنها میتواند اپل یا اندروید را سرنگون کند. به ندرت حتی نزدیک می شوند. اما یک شرکت به جای مخالفت با روندها، تصمیم گرفت به زیبایی گوشی های هوشمند تکیه کند: تویوتا.
تویوتا سیستم اطلاعات سرگرمی وحشتناک Entune خود را در سال 2021 کنار گذاشت و سیستم چند رسانه ای صوتی جدید و بسیار بهبود یافته را معرفی کرد. این خیلی خوب است، سیستم حتی نیازی به یک نام نامفهوم ندارد. به گفته تویوتا، ایده این بود که سیستم را تمیزتر، شهودیتر و استفاده آسانتر کند—میدانید، مانند گوشیهای هوشمند. ماموریت انجام شد.
نام | 2024 Toyota Crown Platinum |
صفحه نمایش لمسی | 12.3 Inches |
خوشه ابزار | 12.3 Inches |
Apple CarPlay / Android Auto | Wireless |
هزینه اشتراک | $15-$25 |
سیستم اطلاعات سرگرمی جدید تویوتا روی چند اندازه صفحه نمایش متفاوت کار می کند، از اندازه 8.0 اینچ در خودروهایی مانند کرولا تا 14.0 اینچ در کامیون هایی مانند توندرا. و همه آنها منظره گرا هستند – بنابراین در هیچ مدل تویوتا صفحه نمایش فوق العاده بلند وجود ندارد. تویوتا کراون لیمیتد 2024 که من آزمایش کردم دقیقاً بین دو مدل دیگر با 12.3 اینچ قرار می گیرد. یک دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی درست جلوتر از فرمان به آن ملحق شده است.
در نگاه اول، صفحه نمایش بسیار شبیه یک گوشی هوشمند مدرن به نظر می رسد. گرافیک بزرگ و واضح از بیرون خودرو قابل مشاهده است و چیدمان تمیز و ساده است. به خودی خود یک صفحه اصلی سنتی وجود ندارد. در عوض، تویوتا مهمترین گزینهها مانند ناوبری، صدا و آینهدهی گوشیهای هوشمند را در یک نوار عمودی در سمت چپ صفحه ادغام میکند.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
وجود آن “نوار” ثابت در سمت چپ صفحه، دسترسی به اکثر چیزها را در حین حرکت آسان می کند. مانند برخی تنظیمات دیگر قابل تنظیم نیست، نه آنطور که نیاز است. و برای کارکردهای پیشرفتهتر باید حفاری انجام دهید – اما این در اکثر خودروها غیر معمول نیست. و صادقانه بگویم، اینجا حتی کمتر توهین آمیز است. در غیر این صورت، هر چیزی که نیاز دارید فقط با یک یا دو کلیک فاصله دارد.
سیستم ناوبری در تمیزی و سهولت استفاده از نقشه های اپل و گوگل تقلید می کند. اسکرول کردن، نیشگون گرفتن و بزرگنمایی مشکلی ندارد. اگر برای سرویسهای متصل تویوتا با Drive Connect Navigation (که ماهیانه 15 دلار هزینه اضافی دارد) پرداخت کنید، قابلیتهای جستجوی نقطهای بینالمللی، ناوبری بهروز، و دستیار صوتی «Hey, Toyota» را دریافت میکنید.
مانند بسیاری از دستیارهای صوتی، تویوتا هم به شدت ضربه می خورد. میتوانید «هی، تویوتا» (با صدای بلند) بگویید یا دکمه فرمان صوتی روی فرمان را فشار دهید قبل از اینکه دستوری را صادر کنید. وقتی کار میکند، کارهایی مانند تغییر ایستگاه رادیویی یا تنظیم دما، تشخیص (از طریق میکروفونهای بالای سر) انجام میدهد که آیا این فرمان از جانب راننده یا مسافر است یا خیر. بنابراین اگر مسافر شما بگوید: “هی تویوتا، دما را روی 69 درجه تنظیم کن”، سیستم فقط برای مسافر دما را تغییر می دهد. خیلی قشنگه
اپل موزیک و آمازون موزیک هر دو به صورت بومی وارد سیستم می شوند، اما شما باید 15 دلار اضافی در ماه برای گزینه استریم یکپارچه بپردازید (الگویی را در اینجا مشاهده می کنید؟). در غیر این صورت، Apple CarPlay و Android Auto بیسیم در همه اندازههای صفحه استاندارد هستند و شما فقط میتوانید موسیقی خود را از آنجا پخش کنید.
Apple CarPlay و Android Auto بدون نقص کار می کنند. اتصال بیسیم به راحتی تنظیم میشود و در هفته من با ماشین هرگز قطع نشد یا تردید نکرد. یک شکایت کوچک این است که دکمه فیزیکی هوم وجود ندارد، به این معنی که تنها راه برای بازگشت به سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا کلیک کردن روی نماد تویوتا روی صفحه است.
نمادهای اپل در صفحه نمایش روشن و با وضوح بالا تویوتا عالی به نظر می رسند. صفحه نمایش نیز هیچ تابش خیره کننده ای ندارد – یک شکایت اصلی از سیستم قبلی. روکش ویژه آن را بدون تابش خیره نگه می دارد و همچنین لک و اثر انگشت را محدود می کند. در طول استفاده من هنوز مقداری اثر انگشت وجود داشت، اما تقریباً به اندازه سایر سیستمهایی که آزمایش کردهام نبود. چند دستمال مرطوب سریع با یک حوله میکروفایبر خشک و آنها از بین رفتند.
تویوتا یک برنامه گوشی هوشمند دارد که در آن می توانید یک پروفایل کاربری با تنظیمات خاص تنظیم کنید و از آن به عنوان کلید دیجیتال استفاده کنید. اما مانند بسیاری از این برنامه ها، عملکرد بسیار محدود به نظر می رسد – مانند یک مرحله اضافی غیر ضروری به نظر می رسد.
البته، اگر می خواهید بهترین ویژگی ها را داشته باشید، باید برای آنها هزینه کنید. صفحه نمایش 14.0 اینچی با اندازه تبلت تقریباً همیشه نیاز به ارتقا به سطح تریم بالاتر دارد (اگر اصلاً در آن مدل موجود باشد) و تقریباً همه خدمات متصل به اشتراک ماهانه نیاز دارند. همانطور که اشاره کردم، یکپارچه استریم 15 دلار در ماه است، ناوبری Drive Connect نیز 15 دلار در ماه است، و Wi-Fi نیز 25 دلار اضافی در ماه است. میتوانید موسیقی و پیمایش را در یک بسته Premium دستهبندی کنید، اما همچنان ۲۵ دلار در ماه هزینه دارد.
جدا از اشتراک، سیستم چندرسانه ای صوتی تویوتا به راحتی سیستم اطلاعات سرگرمی مورد علاقه من در بازار امروز است. به جای تغییر خودکار به Apple CarPlay، مشکلی نداشتم که رابط تویوتا را برای اکثر موارد فعال نگه دارم. به نظر خوب می رسد، گرافیک واضح است و استفاده از آن تقریباً از هر سیستم دیگری راحت تر است. مطمئناً، باید برای چیزهای خاصی هزینه اضافی بپردازید – اما ارزش آن را دارند.