مشخصات خودروی اسپرت و برقی کاترهام

پروژه v کاترهام را به خاطر دارید؟ این خودروی مفهومی الکتریکی سال گذشته در جشنواره سرعت گودوود با وزن بسیار کم 2623 پوند معرفی شد. اما این چیزی بیش از یک تمرین یکباره بود. این برند بریتانیایی برنامه های واقعی برای عرضه مدل تولیدی دارد. و اکنون می دانیم که چه کسی کوپه الکتریکی را تامین می کند: یاماها
این مفهوم اکنون به یک نمونه اولیه مهندسی شده توسط شرکت ژاپنی تحقیق و توسعه توکیو تبدیل شده است. این موتور توسط یک پیشرانه الکتریکی یاماها نیرو می گیرد و باید تا اواسط سال آینده تکمیل شود و انتظار می رود تولید سری آن در مقطعی در سال 2026 آغاز شود. کاترهام به جزئیات در مورد موتور الکتریکی یاماها نمی پردازد، اما پروژه اصلی Project V را توضیح نمی دهد. مفهومی دیفرانسیل عقب با قدرت 268 اسب بخار بود.
خودروی نمایشی گودوود دارای طرح 2+1 بود اما پیکربندی اختیاری 2+2 ذکر شد. کاترهام شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت را در کمتر از چهار ثانیه و حداکثر سرعت 143 مایل در ساعت را اعلام کرد. باتری لیتیوم یونی 55.0 کیلووات ساعتی این کوپه آب کافی برای 249 مایل در چرخه خوشبینانه WLTP داشت. این کانسپت از شارژ DC با 150 کیلووات برای شارژ 20 تا 80 درصدی در حدود 15 دقیقه پشتیبانی میکرد.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
از آنجایی که کانسپتها معمولاً الماسهای خشن هستند، کاترهام قطعات و قطعاتی را از خودروهای دیگر قرض گرفت تا سرعت توسعه Project V را بدون افت کیفیت افزایش دهد. به عنوان مثال می توان به صندلی های مازراتی و دیافراگم در آئودی TT اشاره کرد. برخی از قطعات بهراحتی در دسترس برای کاهش هزینهها در مدل جادهای نصب خواهند شد.
یاماها با وجود اینکه هرگز خودروی خود را نساخته است، با صنعت خودروسازی غریبه نیست. ما را با یک رقیب میاتا در اواسط دهه 2010 اذیت کرد که هرگز تولید نشد. با بازگشت به عقب، به تویوتا کمک کرد تا 2000GT را در دهه 1960 قبل از مهندسی و ساخت V-6 SHO و V-8 SHO فورد توسعه دهد.
شاید شناخته شده ترین تلاش در دنیای خودرو، مشارکت یاماها در لکسوس LFA و V-10 تنفس طبیعی آن باشد. این لیست با یک V-8 برای ولوو و همچنین موتورهای چهار سیلندر برای تویوتا سلیکا، MR2 و لوتوس الیز ادامه می یابد. همچنین کانسپت Motiv در اندازه یک پینت و سوپراسپرت OX99-11 1992 منقضی شده بود که قرار بود چند سال بعد با یک V-12 خروشان تولید شود.
یاماها به طور کامل فناوری ICE را کنار نگذاشته است. تلاشهای اخیر شامل یک چرخ دستی گلف و یک کالسکه است که با موتور احتراقی هیدروژنسوز کار میکند.