مرسدس بنز CLE اصالت خود را به طور کامل فراموش نکرده است!
من یکی از طرفداران بی شرمانه مرسدس بنز کوپه هستم – یک GT دو در مجلل به خوبی با اخلاق کلاسیک مرسدس بنز مطابقت دارد. با این حال، من بیشتر از کمی نسبت به کوپه جدید CLE شک داشتم. این شرکت در سالهای اخیر راه خود را با استفاده نادرست در محدوده EQ، مجموعهای از ناامیدیهای AMG و تاکید بر فناوری بیش از محتوای واقعی گم کرده است. از بسیاری جهات مهم، خوشبختانه CLE450 همچنان شبیه مرسدس بنز است.
احتمالاً از خود میپرسید که «CLE» در میان مجموعه عظیم خودروهای MB چیست. در اصل، این جایگزینی برای هر دو کوپه قدیمی کلاس C و E است. این خودرو در هر ابعادی به اندازه نیم اینچ از کوپه کلاس E قدیمی است، اما طراحی بدون ستون آن خودرو را کنار گذاشته و قسمت اعظم فضای داخلی آن را از کلاس C جدید به عاریت گرفته است. با این حال، برخلاف سدان کلاس C جدید، این خودرو به قدرت چهار سیلندر محدود نمیشود – این CLE450 4Matic دارای یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر در زیر کاپوت است.
مشخصات | 2024 Mercedes-Benz CLE450 4Matic |
موتور | Turbocharged 3.0-Liter Inline-Six |
سیستم انتقال قدرت | Nine-Speed Automatic |
توان خروجی | 375 Horsepower / 369 Pound-Feet |
صفرتاصد | 4.2 Seconds (mfr.) |
قیمت | $66,730 / $79,140 |
ستایش شود. این شش بدون شک بهترین چیز در مورد CLE است. وقتی سوار میشوید، قدرت و گشتاور نرم و بدون دردسری دریافت میکنید – 375 اسب بخار و 369 پوند فوت – وقتی سوار میشوید، یک غرغر ملایم و در غیر این صورت تقریباً سکوت میکنید. (اگرچه باید به یک منو بروید و ویژگی تقویت صدای فعال را خاموش کنید، در غیر این صورت بلندگوها یک نت موتور بسیار ناخوشایند و زمخت را پخش می کنند.)
- بررسی لکسوس NX !25 شهریور 1403
مرسدس از یک موتور استارت ژنراتور 48 ولتی متصل به میل لنگ استفاده می کند که باعث می شود کل دستگاه به طرز شگفت انگیزی پاسخگو باشد. حتی در دنده های بالا، روی دریچه گاز سوار شوید و موتور الکترونیکی در حالی که موتور گاز بخار تولید می کند، گشتاور فوری ارائه می دهد. کلمه ای که من مرتباً به آن بازمی گردم «فرهنگی» است، و برای موتوری در خودرویی مانند این، نمی توانم ستایش بالاتری را در نظر بگیرم.
این موتور همچنین به خودرو شخصیت واقعی می بخشد که به آن کمک می کند تا آن را به پیشینیان خود پیوند دهد. رانندگی یک کلاس E از نسل W124 و استریت شش آن کارهای مشابهی انجام می دهد. بدیهی است که هیچ جایی به اندازه قدرت وجود ندارد، با این حال آن احساس قدرت طلبی به اندازه اینجا وجود دارد. اما CLE450 نیز بسیار سریع است. مرسدس می گوید 0-60 مایل در ساعت 4.2 ثانیه طول می کشد. در حالی که ممکن است در دنیای امروزی خودروهای برقی زیاد به نظر نرسد، اما برای یک کوپه لوکس مانند این سریع است. و مانند هر مرسدس شش سیلندر قدیمی خوب، وقتی در حال حاضر در سرعت هستید، حتی سریعتر احساس می شود.
بقیه تجربه رانندگی CLE اگر خیره کننده نباشد خوب است. عملکرد خوبی دارد، اگرچه من به هیچ وجه آن را اسپرت نمیدانم. ممکن است کمی شناور باشد و گاهی اوقات سطوح خشن ماشین را ناآرام می کند. من همچنین فکر می کنم که ممکن است در چرخ های استاندارد 19 اینچی خود به جای این 20 ها احساس بهتری داشته باشد، اما همانطور که می نشیند، این هنوز یک ماشین بسیار راحت است. و همچنین یک بی دردسر، چیزی که شما از این نوع چیزها می خواهید. یک مرسدس کوپه باید به همان اندازه که یک رزمناو مسافت طولانی است، یک راننده روزانه خوب باشد و در صورت فراخوانی باید به خوبی از پس آن برآید. CLE همه این کادرها را علامت میزند.
متأسفانه، بقیه احساسات متناقض را القا می کنند. صفحه نمایش مرکزی بزرگ بر فضای داخلی تسلط دارد و در حالی که به خوبی کار می کند – صفحه نمایش بزرگ به معنی نمادهای بزرگ است که به معنای استفاده آسان است – ظاهری شیک دارد. دکمههای لمسی روی فرمان، مانند پد تکی برای تنظیم آینه، ارزان هستند و استفاده از آنها دشوار است. ظاهر کلی فضای داخلی خوب است، اگر صفحه نمایش بزرگ برایتان مهم نیست، با این حال بسیاری از مواد در سراسر آن ارزان هستند.
سپس این واقعیت وجود دارد که مواردی مانند تنظیم کمر، منوهایی در اعماق سیستم اطلاعات سرگرمی مدفون هستند. به عبارت دیگر، مالک کلاسیک مرسدس احتمالاً در اینجا احساس نمی کند که در خانه باشد.
با این حال، همه فناوری ها بد نیستند. بسته کمک راننده 1950 دلاری دارای یک سیستم تغییر مسیر خودکار عالی است که به ویژه در اسلگ های طولانی تر بین ایالتی به خوبی کار می کند. به علاوه، سیستم اطلاعات سرگرمی پاسخگو و بصری است. این همچنین یک ماشین خوشنظر است، و کاملاً سرگردان در این پاتاگونیا قرمز، یک گزینه 1750 دلاری است.
با این حال، مشکل بزرگ من این است که – به غیر از سیستم به روز شده کمک راننده – CLE نسبت به کلاس E-کوپه قدیمی پیشرفتی ندارد. فقط این نیست که CLE طراحی بدون ستون E را کنار گذاشته است، بلکه E450 قدیمی از همان موتور فوق العاده استفاده می کرد، به همان خوبی رانندگی می کرد و فضای داخلی زیباتری داشت.
CLE 450 با قیمت پایه 66800 دلاری در واقع ارزان تر از E450 قدیمی است که از 70800 دلار شروع می شد. اما اگر من در بازار یک مرسدس کوپه مجلل شش سیلندر بودم، به سختی میتوانستم فقط به دنبال E450 با استفاده ملایم نسبت به CLE جدید نباشم. این خودروی جدید، در بهترین حالت، یک پله به آن طرف است.
این به نوعی داستان مرسدس این روزها است. بهترین چیزی که می توانیم به آن امیدوار باشیم یک حرکت جانبی است. مانند هر خودروساز دیگری، این شرکت باید منابع توسعه بیشتری را به برقیسازی اختصاص دهد که میتواند منجر به رقیق شدن محصول اصلی شود. با این حال دیگران انتقال را بهتر مدیریت می کنند.
CLE یادآور خوبی است که مرسدس فراموش نکرده است که چگونه اتومبیل هایی بسازد که به گونه ای رانندگی کنند که مطابق با ستاره جلوپنجره باشد. به سختی می توان گفت که این خودرو از کوپه کلاس E قدیمی به هیچ وجه بهتر است. این به تنهایی CLE را بی ارزش نمی کند، اما منعکس کننده مشکلات بزرگتر در قدیمی ترین و بزرگ ترین خودروساز جهان است.