بی ام و X3 2025 هیبریدی می شود اما به گذشته خود پایبند می ماند ! + تصاویر
سه نسل و 20 سال موفقیت – به طور خلاصه، BMW X3 است. این شاسیبلند لوکس سایز متوسط از زمان عرضهاش برای این سازنده آلمانی چیزی کمتر از کمال فرمولی نبوده است. در سال 2023، این خودرو همچنان پرفروشترین خودروی این برند در سطح جهان بود، حتی اگر مدل نسل سوم آن هفت سال در بازار وجود داشت.
با این حال، اکنون زمان آن رسیده است که به سراغ مدل نسل چهارم برویم و دریابیم که آیا این SUV جدید اعتبار لازم برای ادامه موفقیت X3 را دارد یا خیر. این پلت فرم تکامل یافته، استایل به روز شده، فضای داخلی با تکنولوژی سنگین و موتورهای برقی دارد. اما البته موارد بسیار بیشتری وجود دارد. من به مونیخ رفتم تا از نزدیک ببینم این SUV چگونه است.
مشخصات خودرو | 2025 BMW X3 (EU) |
موتور | Turbo 2.0-Liter Four-Cylinder Mild-Hybrid |
توان خروجی | 208 اسب بخار |
تایپ رانندگی | چهار چرخ متحرک |
صفر تا صد | 7.8 ثانیه |
قیمت تمام شده | $50,675 دلار |
یک و نیم اینچ. طول بیامو X3 جدید به همین میزان است و اکنون به 187.2 اینچ رسیده است. ارتفاع (65.4 اینچ) و عرض (75.6 اینچ) تقریباً بدون تغییر است. به هر حال، این هنوز هم پلتفرم CLAR BMW برای مدلهای متوسط تا سطح بالا، فقط با موتورهای چهارچرخ محرک و چیدمان طولی است.
با این حال، در حالی که نسبت ها به X3 صادق است، طراحی نسل چهارم SUV از هنجار فاصله می گیرد. برای شروع، یک طراحی جدید “Double L” در پایه سپر وجود دارد که اولین مورد برای X3 است. مدل پایه دارای یک جلوپنجره کلیه دوتایی با طراحی متمایز متقابل است که در تریم M Sport سیاه می شود.
- بررسی لکسوس NX !25 شهریور 1403
دستگیرههای درها هم سطح با بدنه قرار میگیرند (کل عنصر آیرودینامیک در واقع بسیار خوب انجام شده است، با سی دی 0.27)، و چرخها تا 21 اینچ میروند. در نهایت، موتیف تقسیم شده در خوشههای نور بازمیگردد و شکل سپر – همسطح با درب عقب، فاقد گام سنتی – به سمت شما میپرد. به جز M50 اسپورت، نوک اگزوز دقیقاً توسط سپر پنهان شده است.
در میان همه برندهای ممتاز، BMW در انتقال حس کیفیت درک شده با فضای داخلی خود بهترین است. X3 جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. فضای زیادی برای چمدان (31.5 فوت مکعب پشت ردیف دوم و 67.1 فوت مکعب با تاشو صاف) و هنوز فضای کافی برای سرنشینان عقب. در جلو، داشبورد ظاهری مینیمال و مدرن دارد.
فقط چند دکمه فیزیکی روی تونل جمع شده است، در حالی که یک محفظه سخاوتمندانه شارژ بی سیم تلفن هوشمند و همچنین دو درگاه USB-C و یک جا لیوانی دوگانه را در خود جای داده است. لهجههای LED که اطراف آن را احاطه کردهاند دوستداشتنی هستند و مجموعهای از گزینههای سفارشیسازی رنگ به شما این امکان را میدهد که بین فضایی آرامتر یا اسپرتتر یکی را انتخاب کنید. با این حال، نمی دانم که آیا یک جلد در اینجا کمکی می کند. به این ترتیب اشیا از چشمان کنجکاو پنهان می شوند و از گرد و غبار محافظت می شوند.
در نسخه پایه، فرمان کمی مربع شکل است. چرمی که داشبورد، صندلیها و پانلهای درها را میپوشاند، حس خوبی دارد و گزینهای برای روکشهای غیر مشتق شده از حیوانات وجود دارد. با این حال، چند جزئیات هنوز هم قابل بهبود هستند. دستگیره برای بستن درها (قسمتی که بیشتر لمس می کنید) از پلاستیک سخت ساخته شده است، و بهتر است در کناره های تونل مرکزی، جایی که اغلب ساعت ها به زانوهای خود استراحت می دهید، لایی وجود داشته باشد.
سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار عالی است، دارای ده ها ویژگی و برنامه است، و مجهز به فناوری هوایی است تا آنها را به روز نگه دارد. Apple CarPlay و Android Auto نیز بدون کابل هستند. صفحه نمایش 14.9 اینچی دارای وضوح عالی است و به راحتی با صفحه چرخشی در مرکز تونل استفاده می شود. ابزار دیجیتال در صورت نیاز قابل تنظیم است و اندازه آن 12.3 اینچ است. و در نهایت، با اپلیکیشن گوشی هوشمند BMW، کنترل کامل ماشین خود را از راه دور دارید.
من آزمایش درایو را با نسخه جدید هیبریدی X3، 20xDrive شروع کردم (توجه اد: این نسخه از X3 در ایالات متحده موجود نیست. X3 پایه در ایالات متحده xDrive30 است که از نسخه قدرتمندتری استفاده می کند. از همان پیشرانه). “i” در نام از بین رفته است – اکنون این انحصار برای مدل های الکتریکی است (به هر حال، iX3 وجود نخواهد داشت زیرا یک SUV الکتریکی بومی مبتنی بر پلت فرم Neue Klasse در سال 2025 معرفی خواهد شد). در اینجا، یک موتور 2.0 توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت 190 اسب بخار وجود دارد که با سیستم چهار چرخ محرک و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می شود.
این تازگی در حضور یک موتور الکتریکی نهفته است که می تواند 18 اسب بخار قدرت و 148 پوند فوت گشتاور اضافه کند. با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف سوخت، فعالانه از موتور بنزینی پشتیبانی می کند. این قدرت کل را به 208 اسب بخار و گشتاور را به 243 پوند فوت می رساند. عملکرد عالی است: 0-60 مایل در ساعت 7.8 ثانیه طول می کشد، با حداکثر سرعت 134 مایل در ساعت.
گیربکس اتوماتیک باعث می شود سیستم به صورت هم افزایی کار کند. راه اندازی مجدد و شتاب گیری پاسخگو هستند و امکان حرکت نرم با موتور در سرعت های بالا را فراهم می کنند. باتری سیستم هیبریدی با بهره گیری از کاهش سرعت و در نتیجه انرژی جنبشی یا گشتاور اضافی موتور گاز، خود را شارژ می کند.
X3 جدید برای رانندگی بسیار شهودی است، با فرمان مستقیم به اندازه ای که بلافاصله آن را در دستان خود احساس کنید. سیستم تعلیق تطبیقی اختیاری کار بسیار خوبی انجام می دهد، که در یک SUV با این اندازه، رفتار دینامیکی را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. وقتی سرعت را بالا می برید، جذب عالی را در زمین ناهموار و آرامش ارائه می دهد. در مورد دوم، سیستم به کمک سیستم چهار چرخ محرک میرود که X3 را خنثی و کنترل میکند و میتواند حس خوبی از اعتماد به نفس را القا کند.
X3 موقعیت رانندگی بالا و پیکربندی خوبی دارد و دید خوبی دارد – اگرچه ستونهای پایه کمی پهن میشوند. اما حسگر عالی و کمک دوربین، رانندگی در شهر را آسانتر میکند. در مقابل، عایق صوتی سطح بالا و کالیبراسیون کمک راننده در بزرگراهها، یکی دیگر از عناصری که BMWهای مدرن در آن برتری دارند، قدردانی میکنند. با این حال، آزاردهنده این است که برای تغییر حالت های رانندگی مجبور به فشار دادن چندگانه یا فرو رفتن در صفحه لمسی هستید.
من همچنین فرصتی داشتم که اسپورت ترین X3 را امتحان کنم: M50. این موتور 3.0 مستقیم با 381 اسب بخار قدرت دارد، اما باز هم به لطف موتور الکتریکی، مجموع قدرت به 398 اسب بخار و گشتاور به 428 پوند بر فوت افزایش می یابد. رسیدن به سرعت 62 مایل در ساعت فقط 4.6 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت به 155 مایل در ساعت محدود شده است.
آهسته رفتن تقریبا سخت است. همه چیز کاملاً برای عملکرد تنظیم شده است. بخش Motorsport از پیشرانه، سیستم ترمز، فرمان با نسبت متغیر و دیفرانسیل استفاده کرد تا تجربه رانندگی واقعا لذت بخشی را ایجاد کند.
ب ام و X3 از حدود 64000 یورو شروع می شود (توجه اد: BMW X3 از 50675 دلار در ایالات متحده با مقصد شروع می شود) برای مدل پایه xDrive20 و تا 68000 یورو و 70600 یورو برای تریم های M Sport و M Sport Pro افزایش می یابد. مدل بسیار جالب xDrive20d که ترکیبی از سیستم هیبریدی با موتور 197 اسب بخاری توربودیزل است، از 65900 یورو شروع و به 69700 یورو و 72300 یورو می رسد.
پلاگین xDrive30e، که مسافت پیموده شده الکتریکی تا 80 کیلومتر را در چرخه WLTP وعده می دهد، 71000 یورو قیمت دارد، در حالی که M50 – که قبلاً در تریم M Sport Pro قرار دارد – 90،000 یورو قیمت دارد.