خارجی

مزدا 3 جدید توربو ! جذاب اما نه چندان پر قدرت ! + گالری تصاویر

مزدا مزداسپید را باز نمی‌گرداند – حداقل برای آینده قابل پیش‌بینی. شرکت فعلی آنقدر در مورد ارتقای سطح بالای خود مصمم است که هرگز چنین نشان نوجوانی را به پشت یکی از خودروهای ممتاز خود نمی زند. چه قدر.

بهترین چیز بعدی مزدا 3 توربو است. توربو با چهار سیلندر القایی اجباری، سیستم تعلیق سفت تر و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد، واقعاً سرگرم کننده است. و برای شروع 34435 دلار، قیمت بسیار خوبی دارد. اما اگر به Mazdaspeed3 با نام جدید امیدوار بودید، این نیست.

مشخصات2024 Mazda3 Turbo Premium Plus
موتورTurbocharged 2.5-Liter Four-Cylinder
توان خروجی250 اسب بخار
سیستم انتقال قدرت6 دنده اتوماتیک
صفر تا صد5.8 ثانیه
قیمت تمام شده $38,410

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ با سوخت 93 اکتان (یا 227 اسب بخار و 310 پوند فوت با اکتان 91) 250 اسب بخار قدرت و 320 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این افزایش 59 اسب بخاری نسبت به مزدا3 استاندارد و 164 پوند فوت اضافی است. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و همچنین سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد ارائه می شود. ضربه یک به توربو 3: بدون گیربکس دستی.

در پدال گاز فرو رفته و بلافاصله آن گشتاور اضافی را احساس می کنید. مزدا به طور رسمی زمان 0-60 مایل در ساعت را منتشر نمی کند، اما داینو باسن من می گوید چیزی کمتر از 6 ثانیه. واقعاً سریع است سیستم چهارچرخ محرک بردار گشتاور به معنای عدم هدایت گشتاور – چه خوب و چه بد – است، حتی اگر سه برابر بیشتر از قبل قدرت را به محور عقب ارسال کند. و اتومات شش سرعته قرض گرفته شده از خط تولید کراس اوورهای مزدا، فقط… خوب است. به آرامی تغییر می کند، اما نه به اندازه کافی سریع.

نوشته های مشابه

فنرهای سفت جلو و بند جلوی تقویت شده مزدا3 را که هندلینگ فوق‌العاده دارد، چابک‌تر کرده است. فرمان وزن زیادی دارد اما پاسخگو است، سیستم تعلیق برای رانندگی تهاجمی تنظیم شده است و حرکات بدن قابل پیش بینی است. لاستیک چسبنده کمک خواهد کرد. تایرهای استاندارد Bridgestone Turanza EL440 عملکرد خوبی ندارند.

فقط مطمئن شوید که برای جذاب ترین تجربه در حالت اسپورت هستید – این تفاوت واقعی ایجاد می کند. یک تلنگر سریع به Sport واکنش دریچه گاز را به خوبی تنظیم می کند، نقاط تعویض دنده را تنظیم می کند و فرمان را وزن می کند. در حالت عادی، 3 توربو مانند یک هاچ بک برتر مزدا به نظر می رسد (الزاما چیز بدی نیست).

ظرافت، MO مزدا 3 توربو است – اما از برخی جهات، بسیار ظریف است. یک سوزش بچه از اگزوز و یک هول خفیف از توربو وجود دارد، اما از نظر بصری بسیار کم است تا به شما بگویم چه چیزی زیر بدنه است (به غیر از نشان کوچک توربو در پشت آن). 3 توربو شبیه یک دریچه مزدا3 معمولی با ارتقاهای جزئی به نظر می رسد.

چرخ‌های 18 اینچی مشکی مخصوص این مدل هستند، اما چندان جالب نیستند. اسپویلر عقب کوچک است و به خوبی در دریچه عقب استتار می شود. یک سد هوای جلویی مشکی براق وجود دارد که به سختی ضربه می زند. و دور جلوپنجره به جای نقره‌ای، مشکی براق است – تا زمانی که دو نسخه را کنار هم قرار ندهید، قابل توجه نیست. شما می توانید اکستنشن های رکاب جانبی را با قیمت 450 دلار اضافه کنید، اما چرا این کار را انجام می دهید؟

فضای داخلی هیچ گونه ارتقای بصری دریافت نمی کند، اما حداقل به تغییر زیادی نیاز نداشت. اخلاق مزدا از همان لحظه ای که درب راننده را باز می کنید مشهود است. قطعاتی از چرم قرمز، لهجه‌های مشکی ممتاز، و روکش‌های آلومینیومی با کیفیت بالا. صندلی‌ها فوق‌العاده راحت هستند و قابلیت تنظیم قدرت با پشتیبانی کمری برای راننده دارند، در حالی که سرنشین گرمایش می‌شود. برای بسیاری از این ویژگی‌ها باید به مدل Premium Plus ارتقا دهید، همانطور که در اینجا تست شده است، اما نسبت به برخی از خودروهای لوکس احساس لوکس‌تری دارد.

اما با تنها 37.2 اینچ فضای سر، ردیف دوم تنگ است. در مقایسه با فولکس واگن گلف GTI فضای سر 38.1 اینچ است. فضای بار 20.1 فوت مکعبی پشت صندلی‌های عقب بسیار خوب است – بهتر از 19.9 فوت مکعب GTI. اما هوندا سیویک هاچ بک با 24.5 فوت مکعب همچنان پادشاه است.

اگرچه هنوز بهتر از رابط قدیمی هوندا و صفحه نمایش گیج کننده فولکس واگن است، سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا شروع به قدیمی شدن کرده است. کنترلر چرخشی با Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم سخت است، صفحه اصلی به سختی قابل پیمایش است، و حتی با وجود اینکه صفحه 10.3 اینچی (در نهایت) لمسی است، بسیار دور از راننده قرار گرفته است تا راحت از آن استفاده کنید.

ارزان ترین راه برای سوار شدن به مزدا3 توربو، انتخاب مدل کربن توربو است که پس از مقصد از 34435 دلار شروع می شود (1185 دلار اجباری). اما این به شما چرم واقعی یا هیچ یک از ارتقاهای بصری را نمی دهد، هر چند کوچک باشند. قیمت Turbo Premium Plus با مقصد 38135 دلار است و رنگ ماشین خاکستری اختیاری 595 دلار اضافی است. کل هزینه آزمایش شده به 38410 دلار می رسد.

حتی اگر گلف GTI از 33585 دلار شروع می شود، یک نمونه کاملاً بارگذاری شده با ویژگی های قابل مقایسه بیش از 40000 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. یک هوندا سیویک هاچ بک اسپورت تورینگ هیبریدی نیز هزینه کمتری دارد (34045 دلار)، اما از نظر دینامیکی با مزدا همخوانی ندارد.

با در نظر گرفتن تمام موارد، مزدا 3 توربو قیمت مناسبی دارد. این یک هاچ بک ممتاز با موتور توربوشارژر قوی و کیفیت های دینامیکی دوست داشتنی است. با در نظر گرفتن این موضوع، این یک خرید خوب است – فقط انتظار نداشته باشید که دومین عرضه مزداسپید 3 باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا