کانسپت Lotus Theory 1 دارای درهای وحشی و موقعیت صندلی مرکزی است !
لوتوس برنامه های بزرگی برای آینده تمام الکتریکی خود دارد. برای نشان دادن این برنامه ها، این شرکت به تازگی مفهوم جدیدی به نام تئوری 1 را معرفی کرد. این یک خودروی اسپرت دو در با قدرت 987 اسب بخار، سیستم چهار چرخ متحرک و وزن مورد نظر زیر 3500 پوند است.
تئوری 1 قرار است طرح طراحی آینده لوتوس را نشان دهد. گفته می شود که از Esprit الهام گرفته شده است، مشخصات گوه تیز به تیغه بینی مشخص با چراغ های جلوی نازک بومرنگ شکل منتهی می شود. یک شکل کابین رو به جلو وجود دارد که به طراحی موتور وسط اسپریت بازمی گردد، اما قسمت عقب کاملاً بیگانه است، با چراغ های عقب فوق العاده نازک، یک اسپویلر بلند قابل نصب و یک دیفیوزر بزرگ. جالبترین بخش درها هستند که با چرخش به سمت عقب و بالا باز میشوند، به نوعی مانند عکس درهای دو وجهی همگام مارپیچ کونیگزگ.
در پایه تئوری 1 یک وان کربن با سه صندلی قرار دارد: یک صندلی در مرکز برای راننده و یک صندلی در دو طرف برای سرنشینان که بی شباهت به پیکربندی صندلی در مک لارن F1 نیست. اگرچه شباهت ها به همین جا ختم می شود. فضای داخلی مجهز به نمایشگر هدآپ و صفحه نمایش در کنار هر ستون A به جای آینه های جانبی است. به طور عجیبی، غلاف های بادی وجود دارد که در پارچه صندلی ها، درها و فرمان برای ماساژ سرنشینان و ارائه بازخورد لمسی به راننده استفاده می شود. حتی بلندگوهایی در پشت سر هر صندلی با استفاده از ساختار مشبک چاپ شده سه بعدی تعبیه شده است.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
جالب ترین قسمت داخلی تئوری 1 دکمه های “در صورت تقاضا” آن است. از طریق آنچه به عنوان یک “منسوجات واکنشی” توصیف می شود که سطوح در امتداد کابین را اشغال می کند، تشکیل شده است، می تواند در صورت نیاز دکمه ها را ارائه دهد و در صورت عدم وجود آنها ناپدید شوند.
Facundo Gutierrez، مدیر عامل MotorSkins، شرکت سازنده این فناوری، به Wired گفت: «این فناوری فقط زمانی وجود دارد که شما به آن نیاز داشته باشید، و سپس مانند دکمههای درخواستی ناپدید میشود. “به عنوان مثال، شما در حال رانندگی هستید و ماشینی پشت سر شما می آید. [پارچه صندلی] می تواند ضربه ملایمی به شانه شما بزند. یا با شما تماس تلفنی می گیرد و دکمه برای پاسخگویی به تماس ظاهر می شود. “
در قلب تئوری 1 یک بسته باتری 70.0 کیلووات ساعتی قرار دارد که لوتوس امیدوار است بتواند 250 مایل برد داشته باشد. این شرکت همچنین زمان 0 تا 62 را کمتر از 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت را پیش بینی کرده است. قدرت 987 اسب بخاری بسیار کمتر از ابرخودروی الکتریکی دیگر لوتوس یعنی Evija 2000 اسب بخاری است. این خودرو همچنین حدود 660 پوند سبکتر از Evija است – یک شعاع امید که این شرکت در حال بازگشت به اخلاق اصلی خود یعنی خودروهای اسپورت سبک وزن است، حداقل نسبت به عصر خودروهای الکتریکی اضافه وزن.
بن پین، معاون طراحی، به Wired گفت: «این دوره از ماکسیمالیسم وجود داشته است، و مردم مجبور بودند که یک کار را انجام دهند و از بالا، بالاتر، بالاتر بروند. و همچنین در نمایش فناوری. ما با این ماشین در یک مسابقه اعداد دیوانه نیستیم.”