هوندا سیویک سی 2025 با افزایش کارکرد بهتر می شود
هوندا سیویک Si 2025 «جدید» است به همان شیوه ای که سال نو جدید است: با هر ورق تقویم، ما تلاش می کنیم هر سال را حداقل کمی بهتر از سال گذشته کنیم. سیویک Si 2025، مانند سال جدید، تحولی جزئی از آنچه در حال حاضر وجود دارد است. این خودرویی است که همیشه میشناختید، اما پیشرفت کردهاید. این چیزی است که آن را عالی می کند.
هوندا سیویک Si از سال 1986 وجود داشته است و درست پایین تر از مدل پرفورمنس Type R با قدرت 315 اسب بخار قرار دارد. Si به نظر می رسد و از بسیاری جهات شبیه یک سیویک است، اما برخلاف مدل گرانتر Type R، گزینه عملکرد عملی تری را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. برای سال 2025، سیویک Si از 31045 دلار با مقصد شروع می شود.
مشخصات | 2025 Honda Civic |
موتور | Turbocharged 1.5-Liter Four-Cylinder |
توان خروجی | 200 Horsepower / 192 Pound-Feet |
سیستم انتقال قدرت | Six-Speed Manual |
صفر تا صد | 6.5 Seconds (est.) |
قیمت | $31,045 |
سیویک در نسل یازدهم خود قرار دارد و سیویک سی 2025 نیز مانند سال گذشته دارای 200 اسب بخار قدرت و 192 پوند فوت گشتاور از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. همچنین مانند سال گذشته، یک دیفرانسیل لغزش محدود مارپیچ استاندارد و یک جعبه دنده شش سرعته دستی وجود دارد که نیرو را به چرخ های جلو می فرستد. هیچ گیربکس اتوماتیکی در دسترس نیست، و هیچ تغییر اساسی نسبت به آخرین ماشین وجود ندارد – فقط در جهت درست تغییراتی انجام دهید.
مرتبطترین بهروزرسانیها شامل یک سیستم بازبینی شده برای کاهش دندهها از دنده دوم به دنده اول، همراه با یک خوشه ابزار دیجیتالی 10.2 اینچی است که چراغهای نشانگر تعویض دنده از نوع R را اضافه میکند. بخشهایی از سیستم تعلیق، فریم فرعی. هوندا میگوید، و درها سفتتر از Si خروجی هستند، با “دمپرهای تعلیق مجدد تنظیم شده برای استفاده از افزایش سفتی بدنه.”
- بررسی لکسوس NX !25 شهریور 1403
Civic Si در چهار رنگ برای سال 2025 عرضه می شود: قرمز، سیاه، سفید و خاکستری (تصویر، و جدید برای امسال). رنگ های سفید و خاکستری 455 دلار هزینه اضافی دارند، در حالی که سیاه و قرمز رنگ های استاندارد هستند. قرمز را دریافت کنید.
من تکرارهای زیادی از Civic Si و Type R را انجام دادهام، و هر بار، این تجربه آشنا و در عین حال بدیع به نظر میرسد. تازگی در تکامل آنها نیست، زیرا آنها چندان تغییر نمی کنند. این واقعیت است که هر بار که با یک Si یا Type R رانندگی می کنم، به یاد می آورم که برخی از خودروهای پرفورمنس چقدر می توانند کاربردی و در دسترس باشند.
Si یک انفجار برای رانندگی است. سریع است، اما نه به طرز شگفت انگیزی، به اندازه کافی سفت است که از هر گوشه ای لذت ببرید، و به اندازه کافی راحت برای رانندگی هر روز. شیفتر دارای یک پرتاب سبک و کره ای با یک ضربه کوچک هنگام عبور از هر دنده جدید است. فرمان احساس وزن و پاسخگویی دارد، به هر گوشه سر می خورد در حالی که برای یک راننده روزانه بیش از حد تکان نمی خورد.
رانندگی با سی در یک شهر به همان اندازه که در دو خط روستایی پرپیچ و خم است لذت می برد، زیرا زیبایی هات هاچ در این است که برای هر جاده ای در نظر گرفته شده است. چرخاندن ماشین به حالت اسپورت و گذاشتن پایم روی زمین با دنده دوم باعث میشود هر بار قلقلک بزنم. دیفرانسیل لغزش محدود قدرت را کاهش می دهد و Si به جلو می جهد.
چراغهای نشانگر تعویض دنده جدید که از Type R گرفته شده است، که بر اساس RPM به رنگ زرد و قرمز روشن میشوند تا زمان تعویض دنده را مشخص کنند، کوبیدن ماشین به دنده را مانند صحنهای از سینما میسازد. تنها چیزی که وجود ندارد یک ترمز دستی فیزیکی است – در عوض، Si یک دکمه دارد.
Si نیز برای مسافران سرگرم کننده (یا حداقل قابل تحمل) است. کار کردن با پدال ها به قدری آسان است که برای کسی که به طور منظم رانندگی می کند، کشتن آن تقریبا غیرممکن است. حتی اگر آن را بکشید، Si متوقف نمیشود – بی سر و صدا روی شما میمیرد و منتظر میماند تا دکمه start-stop را فشار دهید تا دوباره تلاش کنید. اگر به تنهایی تمایلی به تطبیق دور ندارید، استفاده از سیستم کاملاً روان خودکار دور موتور Si به این معنی است که مسافران شما مجبور نیستند در هنگام تعویض دنده، تکان های متلاطم را تحمل کنند.
Si دارای سه حالت رانندگی است: عادی، اسپرت و فردی. نام و عملکرد آنها ساده است، اما یک ویژگی جدید در حالت فردی برای سال 2025 وجود دارد: اگر می خواهید صدای پیشرفته موتور را در کابین خاموش کنید و بدون کمک به فریادهای توربو-فور کوچک خود گوش دهید، می توانید.
بسیاری از علاقه مندان به خودرو دوست ندارند خودروسازان صدای موتور تقویت شده (یا تقلبی) را به داخل کابین پمپ کنند، اما من اهمیتی نمی دهم. این کار رانندگی را فراگیرتر می کند، مانند دیدن فیلم در IMAX در مقابل تماشای آن روی مبل. از آنجایی که ماشینهای با عملکرد الکتریکی بیصدا به یک هنجار تبدیل میشوند، برای احساس همان غوطهوری به تعداد بیشتری از آنها نیاز خواهیم داشت.
از نظر ظاهری، Si از طرح معمول خود پیروی می کند: بیرونی تغییرات جزئی دارد که نشان می دهد یک مدل اسپرت تر است (یعنی نشان های قرمز “Si”). فضای داخلی دارای پنج صندلی پارچه ای است. صندلیهای پارچهای قرمز و دوخت Si از جلو به صندلیهای عقب مشکی ساده.
بر روی داشبورد تزئینات قرمز رنگ و یک الگوی شاه ماهی در اطراف شیفتر و جا لیوانی وجود دارد، و ماشین دارای دوخت قرمز رنگ در سراسر آن، از جمله روی دسته دنده است. کارت های درب مخلوطی از پلاستیک سخت مشکی و طرح پارچه قرمز و مشکی است که با صندلی های جلو همخوانی دارد.
فضای داخلی Si عالی به نظر می رسد، اما من نگران میزان متخلخل بودن مواد هستم. در همه جا پارچه های شل دوخته شده وجود دارد که باعث می شود خودرو مستعد جذب گرد و غبار و خاک باشد. ماشین من که کمتر از 500 مایل روی کیلومترشمار مسافت داشت، قبلاً یک لکه گرد و غبار بزرگ روی درب کنسول مرکزی داشت. (در داخل سطوحی به رنگ مشکی پیانو نیز وجود دارد که آهنرباهای چربی و گرد و غبار نیز هستند.)
صندلیهای جلوی سیویک Si راحت هستند، اما چون پشتی صاف دارند بهجای داشتن تکیهگاهی که کمی بیرون میزند، متوجه شدم که سرم را خیلی به جلو خم کردهام. آنطور که من می خواستم ارگونومیک نبود.
صندلی عقب در Si قابل اجرا است، حتی اگر جذاب ترین نباشد. من 5 فوت 8 هستم و چند اینچ فضای پا داشتم با صندلی های جلو به عقب. اما هیچ دریچهای برای هوا وجود ندارد و پشتی صندلیهای جلو پارچهای نازک است، به این معنی که اگر کسی در پشت آن جسم تیز داشته باشد، ممکن است یک یا دو سوراخ در آن ایجاد کند.
هوندا سیویک Si کامل نیست، اما از آنجایی که قیمت خودروها همچنان در حال افزایش است، دریافت یک هاچ عملکردی جدید و دستی با قیمتی کمتر از 30000 دلار همچنان بسیار مهم است. اگر هر Si جدید بخواهد نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت جزئی داشته باشد، این یکی موفقیت آمیز است.