قرارداد همکاری دو غول خودروسازی دنیا ! هیوندای و تویوتا !!!

می دانید که در صنعت خودرو زمان سختی است که شرکت های خودروسازی بیشتر و بیشتری مشتاق همکاری هستند. هیوندای به تازگی یک یادداشت تفاهم با جنرال موتورز امضا کرده است تا به طور بالقوه با هم خودروهایی را توسعه داده و بسازند. به نظر می رسد که این برند کره ای همچنان به دنبال شریک است. به گفته منابع نامشخص به نقل از کره اکونومیک دیلی، یک گزارش جدید جالب ادعا می کند که همکاری تویوتا و هیوندای ممکن است در حال شکل گیری باشد.
این نشست قرار است در پایان ماه اکتبر و زمانی که آکیو تویودا، رئیس تویوتا به سئول پرواز کند، برگزار شود. اعتقاد بر این است که رئیس و مدیر عامل سابق بزرگترین خودروساز جهان به دنبال دعوت از Euisun Chung، رئیس هیوندای، از کره جنوبی دیدن خواهد کرد. در این گزارش به نقل از یک منبع دیپلماتیک آمده است: “رییس چانگ تمایل خود را برای دیدار با رئیس تویودا در اوایل سال جاری ابراز کرد و تویودا آن را پذیرفت.”
ظاهرا آکیو تویودا در 24 اکتبر وارد سئول خواهد شد، اما این نشست برای روز بعد برنامه ریزی شده است. رئیس تویوتا احتمالاً در 26 اکتبر به خانه پرواز می کند. در همین حال، گفته می شود که بخش کره ای این شرکت در حال انجام کارهای نهایی در برنامه رئیس برای این سفر سه روزه است.
آنها در مورد چه چیزی صحبت خواهند کرد؟ کره اکونومیک دیلی از طریق تاک انگور شنیده است که هیدروژن موضوع اصلی خواهد بود. هیوندای و تویوتا می توانند برای سرعت بخشیدن به توسعه خودروهای سلول سوختی و ایجاد یک “اکوسیستم هیدروژنی” با یکدیگر همکاری کنند. باید دید که آیا مورد دوم به یک زیرساخت سوخترسانی اشاره دارد یا خیر، که اگر شرکتهای خودروسازی واقعاً بخواهند هیدروژن تولید شود، بسیار مورد نیاز است. بر اساس مطالعه ای که توسط Interact Analysis انجام شد، کمی بیش از 1000 ایستگاه در پایان سال 2023 در سراسر جهان فعال بودند.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
تویوتا در تلاش های هیدروژنی خود با یک شرکت خودروسازی متفاوت همکاری کرده است. چندین سال است که با BMW کار می کند. ناوگان شاسیبلندهای هیدروژنی iX5 این برند لوکس آلمانی از سلولهای سوختی عرضهشده توسط تویوتا استفاده میکند. در سال 2028، BMW اولین مدل هیدروژنی تولید سری خود را پس از پیوند عمیق تر با تویوتا عرضه خواهد کرد.
این دو به طور مشترک در حال توسعه فناوری سلول سوختی نسل بعدی هستند و به دنبال شرکای برای بهبود زیرساخت سوختگیری هیدروژن هستند. تویوتا Mirai را از اواخر سال 2014 به فروش رسانده است، اگرچه تقاضا ضعیف بوده است. هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری، اعتراف کرد که سدان آلایندگی صفر “موفق نبوده” و ایجاد یک شبکه سوخت گیری “مشکل است”.
نکسو هیوندای نیز دقیقاً یک موفقیت تجاری نبوده است، اما با این وجود، نسل دوم کراس اوور هیدروژنی رسماً برای عرضه در اواسط سال 2025 تأیید شده است. نه تنها این، بلکه این برند آسیایی اخیراً اعلام کرده است که خودروی اسپورت N Vision 74 که بسیار پرطرفدار است، به تولید می رسد.
همکاری بین تویوتا و هیوندای با توجه به اینکه تویوتا رتبه اول فروش جهانی را دارد در حالی که هیوندای (شامل کیا و جنسیس) سوم است، میتواند یک معامله بزرگ باشد. با این حال، هنوز زود است که بگوییم آیا این دو خودروساز به توافق خواهند رسید یا خیر. جالب است که ببینیم آیا این دو به هیدروژن میچسبند یا حوزههای دیگری را نیز دنبال میکنند.