بررسی لکسوس NX !

آیا لکسوس NX ماشین خوبی است؟
از زمانی که جدیدترین لکسوس NX در سال 2021 وارد صحنه شد، در جوایز خودروی جدید ما به عنوان بهترین شاسی بلند سایز متوسط، هت تریک پیروزی کسب کرده است، بنابراین وقتی می گوییم ارزش آن را دارد که به سختی به دست آورده اید آن را NX چندین سال است که ما را با کارایی، ظرافت، کیفیت ساخت عالی و کاربردی بودن خود تحت تاثیر قرار داده است و به ما این امکان را میدهد که به آن برتری نسبت به رقبای خود داشته باشیم.
ممکن است NX کمی گران قیمت باشد، و گیربکس اتوماتیک CVT هنوز هم نرمترین نیست، اما SUV ژاپنی پیشنهاد قانعکنندهای است و آماده مقابله با رقبای آئودی، بیامو و مرسدس است.
مشخصات اصلی | |
نوع سوخت | پلاگین هیبریدی نوشته های مشابه
|
نوع شاسی | متوسط SUV |
قدرت موتور | 2.5-litre, 4cyl petrol plus 1x e-motor, front-wheel drive |
ایمنی | 5 ستاره (Euro NCAP, 2022) |
وارانتی | تا 3 سال قابلیت تعویض |
قیمت لکسوس NX چقدر است؟
لکسوس NX پرفروشترین مدل تولیدکننده ژاپنی در بریتانیا (و شاسیبلند پریمیوم سایز متوسط سال 2024 ما) است که در آن استایل بیرونی تیز، زاویهدار و کابین مجلل و مجهز آن به آن کمک میکند تا از آلمانی سنتیتر خود متمایز شود. رقبا
در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که تغییرات زیادی در نسل دوم NX نسبت به مدل اصلی ایجاد نشده است. برای خوشههای چراغ جلو کمی تثبیت شده است، در حالی که یک نوار نور اکنون به عرض عقب کشیده شده است، اما همچنان بدون شک یک NX است – البته یک نسخه کمی بزرگتر.
داخل کابین و زیر کاپوت NX جایی که لکسوس بیشتر توجه خود را معطوف کرده است. مدل قبلی برای ارائه ارقام اقتصادی ادعایی خود در شرایط رانندگی در دنیای واقعی مشکل داشت و پاسخی به شاسیبلندهای کارآمد موتور دیزل آن زمان نداشت.
با رو به افول رفتن مشعل های روغن و تبدیل شدن پیشرانه های برقی به حالت عادی، لکسوس برای اولین بار با معرفی مدل NX 450h+ از فناوری پلاگین هیبریدی استقبال کرد، در حالی که نسخه هیبریدی خود شارژ 350 ساعتی نیز موجود است. NX بر اساس همان زیربنای تویوتا RAV4، از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی، جفت شده با گیربکس اتوماتیک CVT، با مدل PHEV 302 اسب بخاری شامل باتری 18.1 کیلووات ساعتی و یک جفت موتور الکتریکی استفاده می کند. -چرخ محرک نوع 350 ساعتی با موتور جلو یا چهار چرخ متحرک در دسترس است، اما قدرت کمتری با 241 اسب بخار تولید می کند.
لکسوس معمولاً با سطح تجهیزات استاندارد خود در تمام مدلهایش بسیار سخاوتمند است و شاسیبلند NX مطمئناً این روند را کاهش نمیدهد. اما، در حالی که مشخصات اولیه Urban شامل مواردی مانند رینگ های آلیاژی 18 اینچی، سنسورهای پارک جلو و عقب، صفحه نمایش لمسی 9.8 اینچی رسانه ای با ناوبری یکپارچه، اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم، به علاوه صندلی های جلو با گرمکن است. تجملات اضافی ارائه شده با بسته های اختیاری Premium و Premium Plus می تواند وسوسه انگیز باشد. سطوح تجهیزات بیشتر شامل F Sport است که لبهای پویاتر را اضافه میکند (تریم BMW M Sport را در نظر بگیرید) و نسخههای برتر تاکومی که تمرکز بر راحتی و ظرافت کلی را فراهم میکنند.
قیمت لکسوس NX از کمتر از 45000 پوند برای یک 350h Urban دیفرانسیل جلو شروع میشود که قیمت ارزانترین مرسدس GLC را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد – و در حالی که این رقیب با سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد عرضه میشود، نمیتوانید آن را بهعنوان یک خودرو داشته باشید. هیبریدی کارآمد مگر اینکه برای دریافت نسخه هیبریدی پلاگین هزینه بیشتری صرف کنید. شما باید نزدیک به 50000 پوند برای کمهزینهترین پلاگین NX (450h Premium) خرج کنید، در حالی که رده بالای 450h F Sport Takumi نزدیک به 60500 پوند قیمت دارد.
موتورها، عملکرد و رانندگی
لکسوس NX در هر دو مدل فول هیبریدی 241 اسب بخاری و 350 ساعتی که 8.7 ثانیه طول می کشد تا از 0 تا 62 مایل در ساعت برسد و 302 اسب بخار قدرت 450 ساعت هیبریدی پلاگین در دسترس است که همان سرعت را در 6.3 ثانیه پوشش می دهد. دومی قادر خواهد بود تا حدود 40 مایل با نیروی الکتریکی رانندگی کند و پل خوبی برای کسانی است که مطمئن نیستند هنوز میخواهند یک خودروی برقی کامل را انتخاب کنند یا خیر. NX تصفیه شده است و به خوبی سوار می شود، و اگرچه تیزترین شاسی بلند سایز متوسط برای راندن نیست، مطمئناً به شیوه ای مرتب و الهام بخش از اعتماد به نفس کار می کند.
هزینه های جاری
فناوری هیبریدی به این معنی است که لکسوس NX یک شاسی بلند متوسط درجه یک با هزینه های جاری مقرون به صرفه در مقایسه با یک SUV معمولی بنزینی یا دیزلی است. پلاگین هیبریدی 450h به دلیل مسافت بیش از 40 مایل فقط برقی و آلایندگی کم، انتخاب بهتری برای رانندگان خودروهای شرکتی خواهد بود، به علاوه حتی زمانی که باتری تمام شده باشد همچنان در مصرف سوخت کارآمد خواهد بود. هیبریدی معمولی 350 ساعت در حالت دیفرانسیل جلو 49.5 مایل بر کیلوگرم و در حالت چهار چرخ متحرک 47 مایل بر کیلوگرم است. هزینه های بیمه و استهلاک باید هم تراز یا کمتر از هزینه های رقبا باشد.
داخلی، طراحی و فناوری
در حالی که لکسوس NX ممکن است از نظر ظاهری تفاوتی اساسی با مدل قبلی خود نداشته باشد، تغییرات بسیار بیشتری در زیر پوست و داخل آن ایجاد شده است که جدیدترین NX را با رقبای ممتاز خود بالا میبرد. دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار بصری تر است، با صفحه نمایش 14 اینچی اختیاری (استاندارد در F Sport و بالاتر) با صفحه های فیزیکی آسان برای استفاده، یک ویژگی برجسته است.
فضای پا، راحتی و کاربردی
فضای زیادی برای پنج نفر در داخل لکسوس NX وجود دارد، بهعلاوه صندوق عقب 520 لیتری آن (با صندلیهای پایین به 1411 لیتر افزایش مییابد) برخلاف رقبا، توسط بسته باتری بزرگتر مدل پلاگین هیبریدی به خطر نمیافتد. کنسول وسط لولایی دوقلو طراحی منظمی دارد، بعلاوه تنظیمات زیادی در موقعیت رانندگی وجود دارد، به خصوص اگر به سراغ نسخه تریم Premium با تنظیم برقی به صورت استاندارد بروید.
قابلیت اطمینان و ایمنی
جدیدترین Lexus NX حداکثر امتیاز پنج از پنج ستاره را از کارشناسان ایمنی Euro NCAP دریافت میکند و با بسیاری از فناوریهای کمک ایمنی به عنوان استاندارد ارائه میشود تا در وهله اول از برخورد شما جلوگیری کند. برند لکسوس همچنین در بررسی رضایت مشتری درایور پاور در برابر رقبای اصلی سازنده شاسی بلندهای سایز متوسط ممتاز عملکرد خوبی دارد.
جایگزین های لکسوس NX
NX با خودروهایی مانند آئودی Q5، بیامو X3 و مرسدس GLC روبهرو میشود، در حالی که نسخه هیبریدی پلاگین 450h+ ممکن است برای خریدارانی که هنوز آماده حرکت به سمت یک SUV تمام الکتریکی نیستند، جذاب باشد. مانند BMW iX3.