خارجی

مزایا و معایب خودروی کیا EV9 2024

کیا EV9 2024 یکی از تنها خودروهای الکتریکی سه ردیفه اصلی است که می توانید تهیه کنید و اصول اولیه را به درستی ارائه می کند. این SUV کارآمد است، به لطف معماری ولتاژ بالا، به سرعت شارژ می شود و حتی پر از افراد بسیار راحت است. فقط بر این اساس، خرید خوبی است.

با این حال، چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که می توان آنها را جلا داد. سواری می‌تواند از کار استفاده کند، شارژ سریع است، اما بدون مشکل (بی‌ربط به زیرساخت شارژ) نیست، و فضای داخلی – در حالی که مملو از امکانات رفاهی است – از نظر ظاهر و احساس فاقد یک لمس عالی است.

در نهایت، برای منصرف کردن خریدار مربوطه از رفتن به آل-این کافی نیست، اما اگر 78430 دلار من خرج می‌کردم، ممکن است چند سال دیگر منتظر فیس لیفت باشم.

مشخصات2024 Kia EV9 GT-Line
باتری99.8 باتری لیتیوم
توان خروجی379 اسب بخار
صفر تا صد5.0 ثانیه
وزن5,886 پوند
مقدار مسافت160 کیلومتر
شروع قیمت پایه$56,395 / $78,430

معایب کیا EV9 2024

بیایید ابتدا چیزهای بد را از سر راه برداریم، زیرا ناتوانی ها به اندازه کافی برای تضعیف تجربه ای بسیار خوشایند بود.

من نزدیک به 1000 مایل را با EV9 رانندگی کردم، و از هر چهار باری که آن را شارژ کردم، سه بار، ماشین نمی‌خواست دنده را تغییر دهد یا به عقب برگردد، که ناامیدکننده بود. در ابتدا فکر کردم به دلیل داغ شدن باتری است، اگرچه با کیا صحبت کردم، متوجه شدم که اینطور نیست. به احتمال زیاد، این یک خطای کاربر از طرف من بوده است، که به نظر من، بیشتر شبیه یک شکست طراحی به نظر می رسد تا بی کفایتی خودم (البته این را فراموش نکنید.)

اگر در حالی که ماشین در حال شارژ شدن بود با AC روشن می‌نشستم، بعد از اینکه وسیله نقلیه را از برق جدا کردم، نماد باتری قرمز رنگ روی داشبورد ظاهر می‌شد. دقیقاً به نظر می رسید که اگر باتری 12 ولتی یک ماشین معمولی ایراد داشته باشد. هیچ پیامی در سیستم اطلاعات سرگرمی وجود نداشت که به من بگوید چه کاری انجام دهم – فقط نمی‌توانستم دنده را به سمت رانندگی یا دنده عقب ببرم. پس از چندین بار چرخاندن قدرت خودرو (خوشبختانه، EV9 برخلاف بسیاری از خودروهای برقی دیگر هنوز دارای یک کلید روشن/خاموش فیزیکی است)، در نهایت به زندگی بازگشت. هر بار حدود پنج دقیقه در جایگاه شارژ گیر می‌کردم و نمی‌دانستم چه کار کنم.

در صحبت با یکی از نمایندگان کیا، به نظر می رسید که از سیستم های خودرو (AC، سیستم اطلاعات سرگرمی و غیره) استفاده می کند، در حالی که خودرو در حال شارژ است، آن را در حالت «اکسسوری» قرار می دهد، که باعث می شود نتواند دنده را به حالت رانندگی یا معکوس تغییر دهد. ظاهراً یک ضربه اضافی روی پدال ترمز من را از این حالت خارج می کرد، اما قطعاً این چیزی بود که من امتحان کردم. شاید من این روند را به ترتیب درست انجام نداده‌ام، اما نیازی به گفتن نیست، اگر EV9 خود را شارژ می‌کنید، بهتر است ماشین را خاموش کنید و پیاده شوید تا از هر گونه ناراحتی جلوگیری کنید.

اشکالات دیگر در مقایسه بسیار جزئی بودند. عملکردهای اصلی نمایشگر مرکزی از طریق یک سری دکمه های خازنی روی داشبورد قابل دسترسی هستند که برای فعال شدن به فشار سخت نیاز دارند و پلاستیک سختی که در آن تعبیه شده اند فشرده می شود. احساس و صدای بدی دارد. منوها همچنین دارای مقدار کمی تاخیر هستند اما با این وجود آزاردهنده هستند و به خوبی سازماندهی نشده اند.

در سرعت های بالا، سواری ضعیف است. با وجود داشتن سیستم تعلیق کاملاً مستقل، EV9 مانند یک وانت از روی سنگفرش شکسته بزرگراه تکان می‌خورد. چرخ‌ها و لاستیک‌های کوچک‌تر، حداقل کوچک‌تر از آلیاژهای 20 اینچی در این تستر، به نفع آن هستند. با این حال، برای روشن بودن، این ویژگی سواری ویژگی بسیاری از خودروهای الکتریکی، به ویژه کراس اوورها و SUV ها است. این منحصر به فرد EV9 نیست.

مزایای کیا EV9 2024

چیزهای خوب در مقایسه بسیار مهم بودند، به خصوص اگر اغلب افراد زیادی را در اطراف خود حمل می کنید.

صندلی‌های EV9 تقریباً یک پله بالاتر از هر چیزی است که من رانندگی کرده‌ام، از جمله مرسدس بنز EQS شش رقمی، کادیلاک اسکالید، و حتی کیا کارناوال – یک مینی‌ون بسیار مجلل با ویژگی‌های مشابه اما نه تقریباً در سطح یکسان. راحتی هر یک از دو تریم بالاترین EV9 را می توان با صندلی های کاپیتان ردیف دوم قابل تنظیم هشت جهتی که گرم و تهویه می شوند (نیمکت ردیف دوم استاندارد است) مشخص کرد. راننده و مسافر با اضافه شدن قابلیت ماساژ برای راننده، رفتار یکسانی دارند.

همانطور که منوی مصرف انرژی خودرو به وضوح نشان می دهد، استفاده از عملکرد گرمایش/خنک کننده صندلی ها به جای تهویه مطبوع معمولی باعث صرفه جویی در برد شما می شود. در صورت استفاده از پمپ حرارتی خودرو، نوسانات برد 5 تا 10 مایلی در روزهای گرم امکان پذیر است. با این حال، EV9 حتی اگر آن را مدیریت نکنید کارآمد است.

من میانگین بیش از سه مایل در هر کیلووات ساعت را در صدها مایل رانندگی کردم، که برد واقعی آن را به راحتی بالاتر از برآورد EPA آن یعنی 280 مایل قرار می دهد. در واقع، حتی بهتر از کادیلاک دو ردیفه کوچک‌تر کادیلاک لیریک است که من در اوایل سال جاری رانندگی کردم، اگرچه آن ماشین در زمستان مخصوصاً سرد و بارانی نیوانگلند رانندگی می‌کرد.

به عبارت دیگر، EV9 می تواند مسافت را طی کند، حداقل با باتری بزرگتر. طبق گفته EPA، باتری استاندارد EV9 شما را تنها 230 مایل می برد. انتخاب دیفرانسیل عقب در مقابل چهار چرخ متحرک به همین ترتیب برد بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد، اگرچه این یک لوکس است که برخی از خریداران بدون شک دو بار در مورد رها کردن آن فکر می کنند.

AWD همچنین عملکرد کامل EV9 را باز می کند. ماشین پایه RWD فقط 215 اسب بخار قدرت دارد که برای یک SUV با وزن بیش از 5000 پوند زیاد نیست. AWD EV9 با وزنی در حدود 5700 پوند سنگین‌تر است، اما دارای موتور دوگانه با قدرت 379 اسب بخار است که برای یک شاسی‌بلند خانوادگی کافی است.

با این حال، رقابت، به ویژه از آمریکا، در مدت کوتاهی آغاز خواهد شد. در سطح بالاتر، Lucid به زودی تولید SUV سه ردیفه Gravity خود را آغاز خواهد کرد. گران‌تر از EV9 خواهد بود، اما سریع‌تر شارژ می‌شود و بسیار فراتر می‌رود. به احتمال زیاد بیش از 400 مایل. کادیلاک ویستیک نیز سال آینده به عنوان خودروی مدل سال 2026 وارد بازار خواهد شد. محدوده آن بسیار شبیه به کیا خواهد بود و با استفاده از فضای داخلی عالی Lyriq و Optiq به عنوان مرجع، می تواند حتی در داخل دلپذیرتر باشد.

با این حال، حتی با وجود برخی رقابت‌های قریب‌الوقوع در افق، EV9 برای افرادی که می‌خواهند برقی شوند اما به فضایی برای هفت نفر یا بیشتر نیاز دارند، گزینه‌ای محکم است. مطمئناً، چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که می تواند از آنها استفاده کند، اما بسته کلی چشمگیر است. علیرغم اینکه اولین خودروی سه ردیفه الکتریکی موجود در بازار است، بدون شک یک رقیب قدرتمند در بخش رو به رشد خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا