چه کسی ولوو C40 را می خرد؟
چه کسی ولوو C40 را می خرد؟
ولوو با کوپه-SUV الکتریکی به نظر می رسد که برای خریدارهای خاص ساخته شده است.
ولوو C40 ظاهر خوبی دارد. رانندگی کردن خوب است. ساکت، راحت است و به اندازه کافی فناوری دارد که مردم را سرگرم کند. و با قیمت 59995 دلاری که برای این مدل تک موتوره با برد پیشرفته Ultimate آزمایش شده است، با توجه به بازار فعلی خودروهای برقی لوکس، قیمت آن چندان گران نیست.
اما به همان اندازه که همه چیز خوب است، نمی توانم بفهمم این ماشین برای چه کسی است. C40 یک خودروی کوپه ولوو SUV است – در حال حاضر جایگاهی در یک موقعیت خاص – محدوده ورزشی متوسط، نرخ شارژ متوسط، و فضای بار کمتری نسبت به همتای XC40 Recharge خود دارد. احتمالاً انبوهی از مردمی که درهای ولوو را به پایین می کوبند، نداشته باشد، و بعد از یک هفته پشت فرمان، من متقاعد نیستم که حتی خشن ترین خریداران ولوو دلیل زیادی برای بردن C40 به خانه پیدا کنند.
اگر چیزی وجود دارد که ممکن است خریداران را متقاعد کند، ظاهر C40 است. در مد معمولی ولوو، این SUV دارای خطوط تمیز، زوایای نرم، و چند نشانه ورزشی ضروری – اما نه بیش از حد – است. سقف صاف و صاف به خوبی با درب صندوق عقب با یک اسپویلر اسپرت در بالا ترکیب می شود. چراغهای عقب در دو طرف شیشه عقب قرار میگیرند تا شکلی زیبا و منسجم داشته باشند. در همین حال، قسمت جلویی، اکثر عناصری را حفظ می کند که XC40 جمع و جور را به چنین ظاهری تبدیل می کند.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
فضای داخلی به این ترتیب است: سادگی اسپرت. ممکن است از دیدن صندلی های پارچه ای در یک وسیله نقلیه لوکس نزدیک به 60000 دلار تعجب کنید، اما آنها اینجا کار می کنند. صندلی های جلو و عقب شکل و احساس خوبی دارند که باعث می شود ساعت ها روی آن بنشینید. بقیه کابین از خطوط تمیز و ساده و مواد پیشرفته استفاده می کند و یک صفحه نمایش 8.0 اینچی لمسی پرتره مرکز داشبورد را زیبا می کند.
ولوو از سیستم داخلی گوگل با نقشه ها، دستیار صوتی، دسترسی به فروشگاه گوگل پلی و در نهایت اپل کارپلی استفاده می کند. شما هنوز نمی توانید از Android Auto مبتنی بر تلفن خود استفاده کنید، که آزاردهنده است، اما C40 نقشه های گوگل و سایر عملکردها را به طور یکپارچه اجرا می کند. تنها شکایت من این است که پاسخ لمسی با گوشیهای هوشمند مدرن مطابقت ندارد و سیستم Android Automotive از زمان معرفی خود در سال 2019 تغییر چندانی نکرده است.
این مدل تک موتوره با برد وسیع دارای یک بسته باتری 78.0 کیلووات ساعتی (ظرفیت قابل استفاده) است که نیرو را به یک موتور الکتریکی تکی که در عقب نصب شده است ارسال می کند. این مدل تک موتوره با 248 اسب بخار قدرت و 310 پوند فوت گشتاور فوری، 6.9 ثانیه طول می کشد تا به سرعت 60 مایل در ساعت برسد، در حالی که نسخه دو موتوره در 4.5 ثانیه سریع می رسد.
اکثر خریداران مدل تک موتوره را به اندازه کافی سریع می یابند. مشکلی برای بیرون کشیدن جلوی ترافیک و سرعت گرفتن یا عبور از بزرگراه ندارد. در اطراف شهر، الکترونهای آنی باعث میشوند که احساس وزوز کند، و عملکرد تهاجمی رانندگی با یک پدال به این معنی است که میتوانید حتی بدون دست زدن به ترمزها مانور دهید.
C40 در گوشه ها نیز حرکات مناسبی دارد. مدل بهروزرسانیشده 2024 از دیفرانسیل عقب بهره میبرد، که باعث میشود در مقایسه با برخی از گزینههای مبتنی بر محرک جلو، حرکت کردن به اطراف سرگرمکنندهتر باشد. فرمان سریع است، سیستم تعلیق پاسخگو است، و مدل تک موتوره (در حالی که هنوز یک وسیله نقلیه سنگین با وزن 4453 پوند است) در لاستیک های خود نسبت به سایر خودروهای برقی سبک تر احساس می شود.
در نهایت، C40 تک موتوره به جای اسپورت، به راحتی متمایل است. کابین تابوتی آرام است. هیچ صدای مزاحم موتور گازی به داخل اتاق نفوذ نمی کند. تنها چیزی که ممکن است بشنوید صدای باد و غرش لاستیک با سرعت زیاد است. طبق گوش من، C40 یکی از کم صداترین خودروهای برقی موجود است.
اما به دلیل آن سقف شیبدار، C40 به اندازه XC40 جادار نیست. این خودرو 2.4 اینچ از فضای سر عقب و 8.5 فوت مکعب فضای بار را در مقایسه با نمونه سنتی خود از دست می دهد. اصلاً ناراحت کننده نیست، اما با کادر شش فوتی من، سرم تقریباً سرم را خراش می داد.
C40 تک موتوره برد بهتری نسبت به دو تریم دارد و طبق EPA تا 297 مایل را با یک بار شارژ طی می کند. مدل دو موتوره در مقایسه تنها 257 مایل برد دارد. این کار باعث می شود که تک موتوره C40 در وسط بسته قرار گیرد. برد بهتری نسبت به جنسیس GV60 (294 مایل) و آئودی Q4 Sportback (265 مایل) دارد، اما از فورد موستانگ Mach-E (320 مایل) و تسلا مدل Y (310 مایل) فاصله دارد.
از نظر شارژ، C40 الکترون ها را با سرعت 200 کیلووات در یک شارژر سریع DC می مکد. ولوو می گوید که در عرض 28 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد می رسد. Mach-E در 32 دقیقه با 150 کیلووات و آئودی 5 تا 80 درصد را در 36 دقیقه با همان سرعت انجام می دهد. کیا EV6 و جنسیس GV60 سریعترین شارژرهای این گروه هستند که تنها در 18 دقیقه با 240 کیلووات از 10 درصد به 80 درصد میرسند.
بنابراین ولوو C40 دقیقاً برای چه کسی است؟ من هنوز متوجه نشدم مدل Y فراتر می رود، EV6 و GV60 سریعتر شارژ می شوند و با هزینه بسیار کمتر، می توانید یک Mach-E با برد 320 مایل تهیه کنید. اگر چیزی می خواهید که فوق العاده زیبا به نظر برسد، ولوو شما را تحت پوشش قرار می دهد. در غیر این صورت، C40 فروش سختی دارد.