خودرو خارجی

برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 2000

هوندا 1.0 لیتری IMA (2000)

سال 2000 میلادی

موتور هیبریدی 1.0 لیتری IMA (دستیار موتور یکپارچه) هوندا اینسایت پیش از فراری 5.5 لیتری V12، 2.5 لیتری V6 آلفارومئو و 3.0 لیتری شش سیلندر و 4.0 لیتری شش سیلندر و 4.0 لیتری V8 دیزلی بی‌ام‌و برتری 20 را کسب کرد. یکی از داوران، استیو کراپلی خودمان، آن را “راه حلی زیبا که مردم عادی می توانند از عهده آن برآیند” نام برد. با پای راست سبک، موتور سه سیلندر 995 سی سی می تواند تا 100 مایل بر کیلوگرم را تولید کند.

BMW 3.2 لیتری شش سیلندر مستقیم (2001)

چنگ ژاپن برترین جایزه بین المللی موتور سال (در حال حاضر) توسط آلمان شکسته شد و پیشرانه درخشان 3.2 لیتری شش سیلندر بی ام و این افتخار را به خود اختصاص داد. این موتور در E46 M3 در خانه، 343 اسب بخار قدرت در 7900 دور در دقیقه و 296 پوند فوت گشتاور در 4900 دور در دقیقه، با حداکثر سرعت محدود به 155 مایل در ساعت، داشت. گفتیم: «صدای خش خش ناشی از اگزوزهای چهارگانه در حالت بیکار، جای خود را به ناله دندانه دار می دهد، همانطور که خط مستقیم شش به خط قرمز خود بالا می رود.»

BMW 4.4 لیتری V8 (2002)

بی ام و در سال 2002 یک پیروزی دیگر را به دست آورد، این بار برای N62 4.4 لیتری V8. موتور V8 90 درجه تمام آلومینیومی که معمولاً تنفس می‌شود، پیشرفت‌های تکنولوژیکی زیادی از جمله سیستم بالابر سوپاپ متغیر Valvetronic را نشان می‌دهد. برنامه های کاربردی شامل مدل های 745i، X5 4.4i Sport، 545i و 645Ci (تصویر) BMW بود. اندرو فرانکل در مورد استفاده از آن در X5 4.4i Sport گفت که این موتور “عملکرد قانع کننده” را ارائه می دهد. N62 4.4 به 4.8 توسعه یافت و راه خود را باز کرد

مزدا 1.3 لیتری Renesis (2003)

 

در راهنمای خودروی کارکرده مزدا RX-8 ما گفتیم که نگهداری از موتور چرخشی گران است، حتی اگر در شرایط خوبی باشد، و توانایی چشمگیر آن برای عبور از مخزن بنزین تنها به دلیل تشنگی غیرقابل فرونشاندن آن برای روغن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. . بدون بهره مندی از یک توپ کریستالی، داوران مزدا را به دلیل «شجاعت محض آن در پیگیری قالب وانکل و کارآمد کردن آن» تحسین کردند و آن را «صاف و قوی، تمیز و فشرده» نامیدند.

تویوتا 1.5 لیتری (2004)

جایزه بین المللی موتور سال در ژاپن باقی ماند و سیستم هیبریدی استفاده شده در تویوتا پریوس عنوان کلی و سه دسته مختلف را به دست آورد. در دسامبر 2004، پریوس در سال 2005 در جوایز اتوکار به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد و جامع ترین برد را از زمان اولین نسل فورد فوکوس که در سال 1999 به پیروزی 172 امتیازی بر واکسهال آسترا در سال 1999 رسید. از بین 58 هیئت داوران. 37 عضو به پریوس مقام اول را دادند.

BMW 5.0 لیتری V10 (2005)

بی ام و پس از اولین جایزه بین المللی موتور سال در سال 1999، با پیروزی در سال 2005 که چهار سال تسلط را آغاز کرد، 62 جایزه کلی و دسته بندی را به دست آورده است. موتور V10 5.0 لیتری الهام گرفته از F1 یکی از بهترین موتورهای تمام دوران است که در حالت عادی 394 اسب بخار یا با فشار دادن دکمه M 500 اسب بخار قدرت دارد. این آخرین BMW M5 بود که با یک موتور تنفس معمولی نیرو می گرفت و راهی برای بیرون آمدن به سبک پر شور و شخصیت بود.

BMW 5.0 لیتری V10 (2006)

موتور 5.0 لیتری V10 آنقدر خوب بود که در سال 2006 عنوان دیگری را به دست آورد. ما گفتیم: “V10 فقط دنده ها را می جود و محدود کننده 8200 دور در دقیقه بسیار بدبینانه به نظر می رسد. اصلاح مکانیکی فوق العاده است و این کلید پتانسیل روزانه خودرو است. علیرغم سرعت 0-62 مایل بر ساعت ادعا شده 4.7 ثانیه، زمان 0-124 مایل بر ساعت بسیار مضحک 15 ثانیه، و این واقعیت که اگر به سرعت 155 مایل در ساعت محدود نمی شد تا 205 مایل در ساعت قدم می زد، این خودرو کاملا مطیع است و شاسی مناسبی برای بهره برداری از آن دارد. وسعت توانایی نسبت به سلف خود.»

BMW 3.0 لیتری توین توربو (2007)

امسال سال خوبی برای BMW بود، با موتور 3.0 لیتری توئین توربوش که برنده کلی آن شد، همراه با جوایز دسته برای موتور 6 سیلندر 2.5 لیتری (بهترین موتور جدید) و 5.0 لیتری V10 (بهترین عملکرد). با بررسی موتور BMW 335i، گفتیم: «بیشتر اوقات [این] واقعاً استثنایی است. اگر نمی‌دانستید، نمی‌توان گفت که موتور توربوشارژ است.»

BMW 3.0 لیتری توین توربو (2008)

یک سال خوب دیگر برای BMW، با موتور 3.0 لیتری توئین توربو شش مستقیم که برای دومین سال متوالی رتبه اول را به خود اختصاص داد. همچنین موتورهای 4.0 لیتری V8 بی ام و (3.0 تا 4.0 لیتری)، 5.0 لیتری V10 (بالای 4.0 لیتر)، 2.0 لیتری توئین توربو دیزل (بهترین موتور جدید) و BMW-PSA 1.6 برنده شدند. موتور – لیتری (1.4 لیتری تا 1.8 لیتری). در آن زمان، واحد آلمانی-فرانسوی در مینی کوپر S و کلابمن و پژو 207 و 308 استفاده می شد.

فولکس واگن 1.4 لیتری TSI (2009)

تسلط بی‌ام‌و با موتور 1.4 لیتری TSI فولکس‌واگن پایان می‌یابد که در جوایز بین‌المللی موتور سال 2009 موفق به کسب افتخارات شد. علاوه بر پیروزی کلی، موتور سوپرشارژر و توربوشارژ به عنوان بهترین موتور سبز و بهترین موتور در دسته 1.0 تا 1.4 لیتر شناخته شد. این عکس دکتر رودیگر زنگل، رئیس توسعه موتورهای بنزینی در گروه فولکس واگن را نشان می دهد که این جایزه را دریافت می کند.

فولکس واگن 1.4 لیتری TSI (2010)

واحد شارژر دوقلو فولکس واگن بار دیگر در سال 2010 برنده شد. استفاده از یک سوپرشارژر و یک توربوشارژر از اوج و فرودهای معمول در تحویل نیرو جلوگیری می کند تا به موتور حس یک موتور تنفس طبیعی قدرتمند را بدهد. در آن زمان، این واحد برای تامین انرژی خودروهایی مانند Seat Ibiza FR و Cupra، VW Polo GTI و Skoda Fabia vRS استفاده می‌شد. موتور 1.4 لیتری MultiAir فیات به عنوان موتور جدید سال انتخاب شد.

فیات 875 سی سی TwinAir (2011)

موتور 0.9 لیتری TwinAir فیات در جوایز بین المللی موتور سال 2011 برنده شایسته ای بود. موتور دو سیلندر کاملاً جدید و عمودی توربو، 84 اسب بخار قدرت و گشتاور 107 پوند فوت را از دور 1900 دور در دقیقه تولید می‌کرد تا عملکردی زنده همراه با موسیقی متنی هولناک ارائه دهد. یک مشکل وجود داشت: مصرف سوخت. فیات ادعا می کرد که 70 مایل بر گالن خوشبینانه است، اما بسیاری از مالکان برای رسیدن به نیمی از آن تلاش کردند.

فورد 1.0 لیتری اکوبوست (2012)

هیچ کس تا به حال یک موتور سه سیلندر به این شکل نساخته است. جو باکاج، رئیس مهندسی پیشرانه جهانی فورد در سال 2012 گفت، این یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین موتورهایی است که تاکنون طراحی کرده ایم. B-Max اولین خودرویی بود که کوچکترین موتور فورد را دریافت کرد.

فورد 1.0 لیتری اکوبوست (2013)

موتور EcoBoost فورد بار دیگر در سال 2013 برنده شد. موتور 1.0 لیتری سه سیلندر بنزینی که در بریتانیا طراحی و مهندسی شد، بالاترین امتیاز را در تاریخ جوایز بین المللی موتور سال به دست آورد. در آن زمان، فورد گفت که قرار است تولید این موتور را دو برابر کند تا بتواند با تقاضا مطابقت داشته باشد. ما آن را «تغییرگر بازی» نامیدیم زیرا نشان می‌دهد چقدر عمر در موتور بنزینی باقی مانده است.

فورد 1.0 لیتری اکوبوست (2014)

فورد در سال 2014 دوباره برنده شد و دین اسلاونیچ، رئیس مشترک جوایز موتور سال، گفت: “موتور 1.0 لیتری اکوبوست یکی از بهترین نمونه های مهندسی پیشرانه است.” به هزاران مشتری متاثر از خرابی های ناگهانی موتورهای اکوبوست. این به دنبال تحقیقات بی بی سی بود که نشان داد صدها موتور بیش از حد گرم شده بودند.

BMW 1.5 لیتری سه سیلندر (2015)

بی ام و در سال 2015 به صحنه بازگشت، زمانی که موتور سه سیلندر TwinPower Turbo آن برنده کلی جوایز سالانه شد. واحد 1.5 لیتری سه سیلندر هیبریدی نیز به عنوان بهترین موتور جدید و برنده کلاس در رده 1.4 لیتری تا 1.8 لیتری شناخته شد. همچنین مرسدس-AMG، تسلا، فراری و مک لارن برنده کلاس بودند، در حالی که EcoBoost فورد برنده رده 1.0 لیتری شد.

فراری 3.9 لیتری V8 (2016)

برای یک فراری قفل شده آماده شوید، با سال 2016 که اولین پیروزی از چهار پیروزی متوالی موتور 3.9 لیتری V8 توربوشارژ دوقلو آن است. چهار برنده شد، از جمله جوایز برای موتور عملکرد، موتور جدید، دسته 3.0 تا 4.0 لیتر، و جایزه کلی. گراهام جانسون، رئیس مشترک جوایز، گفت: “این یک جهش بزرگ برای موتورهای توربوشارژ از نظر کارایی، عملکرد و انعطاف پذیری است.”

فراری 3.9 لیتری V8 (2017)

جانسون ادامه داد: “این واقعاً بهترین موتور در حال تولید است و برای همیشه به عنوان یکی از بزرگان تمام دوران در یاد خواهد ماند.” ما موتور را به دلیل نداشتن تاخیر قابل تشخیص و طبیعت تشنه دور تحسین کردیم – یک ویژگی که معمولاً برای واحدهای تنفس طبیعی محفوظ است. این موتور 661 اسب بخار قدرت تولید می کند اما می تواند رقم رسمی راندمان سوخت ترکیبی 24.8 mpg را مدیریت کند.

فراری 3.9 لیتری V8 (2018)

موتوری مانند این سزاوار جزئیات بیشتر است. F154 CB در 488 GTB یک موتور 3.9 لیتری V8 با زاویه 90 درجه، میل لنگ صاف، طراحی سیلندر مربعی و دو توربوشارژر دوقلو IHI، یکی برای هر بانک سیلندر است. این موتور 661 اسب بخار از 6200 دور در دقیقه تا 8000 دور در دقیقه تولید می کند و حداکثر 561 پوند فوت در دور موتور 3000 دور در دقیقه تولید می کند. سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت در 3.0 ثانیه خاموش می شود و سرعت 150 مایل در ساعت فقط در 13.3 ثانیه کاهش می یابد.

فراری 3.9 لیتری V8 (2019)

ما گفتیم: «دستاورد بزرگ فراری این است که 488 GTB را به بهترین موتور توربوشارژ در حال تولید تبدیل کند. چندین تولیدکننده اخیراً از حالت طبیعی به سمت توربوشارژ حرکت کرده‌اند، اما در میان آنها، موتور 488 به دلیل تأخیر کمی که دارد و سرعت متقاعدکننده‌ای به سمت بالا افزایش می‌یابد، قابل توجه است، زیرا در محدودکننده 8000 دور در دقیقه می‌چرخد، در حالی که احساس می‌کند به سختی می‌رسد. خارج از محدوده متوسط.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا