آئودی S6 پرقدرت و خشن !

به نقل از خبرنگار مجله موتور 1 “بر حسب تصادف، من این آئودی S6 را تنها چند هفته قبل از اینکه این خودروساز A6 و S6 E-Tron الکتریکی خود را معرفی کند، راندم. آئودی به Motor1 می گوید که A6 و S6 گازی برای مدتی در کنار همتایان برقی خود زنده خواهند ماند – هر دو برای مدل سال 2024 به روز شده اند – اما شکی وجود ندارد که کارها به کجا می رود. عرضه سدان برقی جدید آئودی، سدان های خروجی آن را از نو می سازد.
A6 می تواند نسب خود را به آئودی 100 در سال 1968 ردیابی کند، اولین خودروی آئودی که امروز آن را می شناسیم. این S6 منعکس کننده یک رویکرد آلمانی متمایز در مهندسی خودرو است: یک ایده بیاورید و بدون توجه به آن به آن پایبند باشید. طرح سنتی پیشرانه موتور آئودی قبل از گیربکس جلویی به دهه 1930 باز میگردد، با DKW F9، جانشین پیشنهادی فولکس واگن بیتل. این یک طرح با مزیت است. فضای داخلی زیادی ایجاد می کند و با یک میل محرک ساده که به سمت عقب حرکت می کند، بسته بندی آسانی از چهار چرخ محرک ایجاد می کند. اما سنگینترین قسمتهای خودرو را دقیقاً در جایی که نمیخواهید قرار میدهد و یک کابوس بالقوه برای پویایی خودرو ایجاد میکند.
Quick Specs | 2024 Audi S6 |
Engine | Twin-Turbocharged 2.9-Liter V-6 |
Output | 444 Horsepower / 442 Pound-Feet |
0-60 MPH | 4.4 Seconds |
Price / As Tested | $76,595 / $93,290 |
خودروهای عملکرد موتور جلو معمولاً نیروگاههای خود را تا حد امکان پشت چرخهای جلو نصب میکنند. به غیر از سوبارو، آئودی در این رویکرد بسته بندی تقریباً تنها است. اینجاست که مفهوم “کم فرمان آئودی” از آنجا می آید و حقیقتی در آن وجود دارد. بنابراین، به نظر می رسد که این طرح پایه ای عجیب برای یک سدان اسپرت باشد.
- معرفی تویوتا هایلندر گرند 2025 + تصاویر14 آبان 1403
اما، من فکر می کنم ما باید در نظر بگیریم که مردم واقعاً چگونه از خودروهایی مانند این استفاده می کنند. آیا کسی اس 6 را به تراک روز می برد؟ احتمالا نه. آیا مردم زود بیدار می شوند تا با یکی از این ها دره ها را حکاکی کنند؟ من شک دارم. آنها از آن مانند هر سدان لوکس قدیمی استفاده میکنند، سدانی که از بقیه سریعتر است. در این راه S6 موفق می شود.
در حالی که A6 برای سال 2024 فیس لیفت شده است، با فاصله زیادی قدیمی ترین سدان لوکس سایز متوسط آلمانی است و نسخه های جدید مرسدس بنز کلاس E و BMW سری 5 سال گذشته معرفی شدند. من در واقع فکر می کنم این یک دارایی است. فضای داخلی هنوز تعداد زیادی دستگیره و سوئیچ فیزیکی معقول دارد، و اگرچه دارای صفحه نمایش دوم برای کنترل آب و هوا است، اما بسیار خوب کار می کند. بهعلاوه، آن حس خوب آئودی را در سرتاسر آن دارد. این شرکت به سادگی میداند که چگونه به یک خودرو احساس خوبی بدهد، و این خودرو با فضای داخلی چرمی کشیده – بخشی از بسته 8200 دلاری Prestige – کاملاً مجلل است. این یکی از آن ماشینهایی است که در ثانیهای که وارد آن میشوید حس خوبی به شما دست میدهد.
زمان آئودی S6 با موتورهای احمقانه، V-8 های دو توربو و حتی V-10 گذشته است. اگرچه شخصیت وحشتناکی ندارد، اما V-6 توئین توربوی 444 اسب بخاری موثر و حتی گاهی موزیکال است. در S6، کمپرسور برقی 48 ولتی تقویت شده است که به جبران تاخیر توربو کمک میکند، بنابراین همیشه در دورهای پایین واکنش خوبی نشان میدهد، و 8 سرعته اتوماتیک در نسبتها نرم و سریع است.
بدون پکیج اسپورت S 4000 دلاری که شامل فرمان چرخ عقب، دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی و اگزوز اسپرت است، فکر نمیکنم این S6 آنقدر که میتوانست رانندهای مشتاق باشد. با این حال، در یک جاده سریع، با سواری که با وجود چرخهای 21 اینچی آن، هرگز خیلی خشن نیست، کارآمد است. از سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم با دمپرهای تطبیقی برای این کار تشکر کنید.
جالب اینجاست که S6 دیگر رقیب مستقیمی حداقل در بین سدان های لوکس گازسوز ندارد. هر دو BMW 540i و مرسدس بنز E450 قدرت کمتری دارند و تاکید کمتری بر عملکرد دارند، اگرچه هر دو کمی ارزانتر هستند. در همین حال، BMW دیگر M550i را ارائه نمی دهد و مرسدس-AMG E53 اکنون یک پلاگین هیبریدی 603 اسب بخاری است که احتمالاً بسیار گران تر از قیمت پایه 76995 دلاری S6 2025 است. (ما یک مدل 2024 را آزمایش کردیم، اما ماشین برای سال 2025 بدون تغییر است.)
به علاوه جذابیت واقعی برای خوابیدن در اینجا وجود دارد. شاید در این سایه دوست داشتنی گرنادین قرمز نباشد، اما S6 در مقایسه با کلاس E و سری 5 جدید، نسبتا ظریف و خوش تیپ است. یکی از اینها را با رنگ تیره نیز تهیه کنید و به خوبی زیر رادار پرواز می کند.
مانند بسیاری از خودروهای آئودی، دیدن S6 به خوبی در زندگی شما بسیار آسان است. این خودرو به هیچ وجه هیجانانگیزترین چهار در بازار نیست، اما به عنوان یک راننده لوکس روزانه با برخی خودروهای GT، گزینهای شایسته است. به خوبی رانندگی می کند، بدون اینکه از مالک بخواهد برای عملکردش فداکاری کند.
من فکر می کنم جذابیت واقعی در اینجا نیز وجود دارد. وقتی صحبت از تاریخچه خودرو به میان میآید، من یک آدم رمانتیک هستم، و از سرسختی آئودی که به سختی به فرمولی که میداند پایبند است، قدردانی میکنم، حتی اگر بسیاری از مردم استدلال کنند که این رویکرد درستی نیست. این همان چیزی است که پورشه در 911 به 6 تخت نصب شده در عقب چسبیده است، حتی اگر اتومبیل های موتور عقب به طور دیگری رها شده باشند. این چیزی است که واقعاً فقط با خودروسازان آلمانی دریافت می کنید.
این طرح مکانیکی هنوز چند سال از آن باقی مانده است. پس از این کمان های A6 گازسوز، آئودی آن و A7 را با یک مدل واحد با نام A7 جایگزین می کند، درست مانند A4 و A5. با این حال، عصر الکتریکی در نهایت باعث میشود که آئودی کاری را که برای دههها انجام میداد کنار بگذارد. این در سراسر صنعت خودرو اتفاق می افتد، و در حالی که من البته نمی خواهم بگویم این یک چیز بد است، یک چیز است. ما در حال از دست دادن برخی روابط با گذشته هستیم.