متوقف شدن فروش فیات E500 به دلیل رکود
تولید فیات 500e به دلیل تقاضای کم از 22 شهریور به مدت یک ماه متوقف می شود.
شرکت مادر فیات Stellantis در بیانیهای اعلام کرد که رکود در فروش «به مشکلات عمیقی که همه تولیدکنندگان در بازار اروپا تجربه کردهاند مرتبط است».
بر اساس ارقام Jato Dynamics، فیات بین اردیبهشت تا پایان مرداد ماه 74885 دستگاه از 500 (در هر دو شکل بنزینی و برقی) را در سراسر اروپا فروخت که 24 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
در همین حال، سهم بازار خودروهای الکتریکی در اروپا از 14.6 درصد در تیر 2023 به 13.5 درصد کاهش یافت.
- برندگان جوایز بهترین موتور های خودرو از سال 200023 شهریور 1403
- هوندا آکورد 2025 هنوز زیر 30000 دلار است !!!27 شهریور 1403
فیلیپه مونوز، تحلیلگر Jato، گفت: “فقدان شفافیت در مورد انگیزه ها و آینده خودروهای برقی همچنان مانعی برای مصرف کنندگان در نظر گرفتن یک خودروی الکتریکی است.” این عوامل، در کنار ارزش باقیمانده پایین خودروهای الکتریکی، به کاهش مشاهده شده در تیر ماه کمک کردند.
فروش آهسته E500 و همچنین پایان قریب الوقوع فروش 500 بنزینی قدیمی به دلیل قوانین جدید امنیت سایبری – فیات را به سمت توسعه 500 ایبریدا جدید سوق داده است.
در واقع 500e مجهز به یک موتور بنزینی هیبریدی ملایم، به عنوان یک عصای زیر بغل بسیار مهم برای این برند ایتالیایی عمل میکند، زیرا در انتقال آهستهتر از حد انتظار به سمت فروش خودروهای الکتریکی صرفا حرکت میکند.
مدیرعامل فیات، اولیویه فرانسوا، اخیراً به اتوکار گفته است: «بدیهی است که ما نیز مانند هر کس دیگری فکر میکردیم که جهان سریعتر الکتریکی میشود و هزینه برقرسانی سریعتر کاهش مییابد.
اما ما نمی توانستیم تصور کنیم که کووید اتفاق بیفتد، کمبود مواد خام اتفاق بیفتد و جامعه اروپایی ( نه همه، نه جوانترین بخش ) به راه حل های پایدار پشت کنند.
اما این واقعیت است. ما باید با این واقعیتها روبرو شویم.»
فیات علاوه بر معرفی 500 Ibrida، 100 میلیون یورو (84 میلیون پوند) را برای توسعه باتری جدید برای 500e سرمایهگذاری کرده است.
کارلوس تاوارس، رئیس Stellantis گفت: این امر “به طور قابل توجهی برد 500e را افزایش می دهد و در عین حال هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد”.